ترکیه برخلاف فشار امریکا از روسیه اس-400 میخرد

© Sputnik / Alexei Danichevاس-400
اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان تاکید کرد که علی الرغم فشار امریکا قصد خرید اس-400 را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است، هنگامی که تروریست ها در سوریه به سمت ما راکت پرتاب کردند، همکاران ما (از ناتو) شروع به برداشتن سیستم های دفاع راکتی مستقر در ترکیه نمودند.

چرا امریکا از اس-400 در ترکیه می‌ترسد - اسپوتنیک افغانستان
چرا امریکا از اس-400 در ترکیه می‌ترسد؟
اردوغان گفت: هنگامی که تروریست ها در سوریه به طرف ما راکت پرتاب کردند و شهروندان ما را کشتند و زخمی کردند، همکاران ما (از ناتو) شروع به برداشتن سیستم های دفاع راکتی مستقر در ترکیه نمودند. ما به چنین سیستم دفاعی هوائی نیاز داریم، اما امریکائی ها حاضر به فروش چنین سیستم به ما نیستند، هنگامی که ما سعی می کنیم این مشکل خود را حل کنیم، برای ما موانع ایجاد می کنند. ترکیه به اس-400 نیاز دارد و این توافقنامه مسئله حل شده است. من امیدوارم که در آینده نزدیک این سیستم ها را بدست بیآوریم.
سیستم دافع هوا اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عقد قرارداد اس-400 با ترکیه
او از واشنگتن انتقاد کرد که در تلاش است تا اس-400 را به تحویل اف-35 ربط دهد. او گفت: آنها می خواهند حتی تحویل طیارات را که ما قبلا پول آنها را پرداخت ایم به ما متوقف کنند. ما قبلا 900 ملیون دالر پرداخت کرده ایم. ما باید 120 فروند اف-35 تحویل بگیریم.
در دیسامبر 2017، ترکیه و روسیه موافقتنامه اعتباری برای تحویل S-400 را امضا کردند.
پیش از این گزارش شده است که کنگره امریکا قصد دارد تا عرضه اف-35 را به ترکیه به دلیل برنامه های انقره برای خرید سیستم دفاع راکتی اس-400 از روسیه متوقف کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала