افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس

© Photo / Jamiatislami FBافشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس
افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیتۀ انتخابات ائتلاف بزرگ ملی افغانستان امروز صدها هزار شناسنامۀ سفید، بسته‌های استیکر، شناسنامه‌های استیکردار و کتاب‌های ثبت‌نام رأی‌دهندگان را به‌عنوان اسناد در اختیار رسانه‌ها قرار داده و بر پایۀ آن ادعا می‌کند که ارگ ریاست‌جمهوری، کمیسیون مستقل انتخابات و ادارۀ توزیع شناسنامه‌ها این تقلب را سازماندهی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، همایون همایون معاون مجلس نمایندگان و از اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در این نشست می‌گوید، با این‌که برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، شورای ولایتی و ریاست‌جمهوری نیاز حیاتی مردم است، اما با تقلب گسترده‌یی که حکومت و کمیسیون در پیش گرفته‌اند و حتا به "افراد خیالی و مرده‌ها نیز استیکر زده‌اند"، آن‌ها به شفافیت این انتخابات باور ندارند.

هشدار رهبران ائتلاف بزرگ ملی به حکومت - اسپوتنیک افغانستان
هشدار رهبران ائتلاف بزرگ ملی به حکومت

به گفتۀ آقای همایون، ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در همکاری با سایر احزاب و جریان‌های سیاسی با راه‌اندازی حرکت‌ها و نافرمانی‌های مدنی در برابر این تلاش‌های ناپاک حکومت وحدت ملی می‌ایستد.
به گفتۀ اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، در صورتی‌که حکومت به خواست‌ احزاب تمکین نکند و بر برگزاری انتخابات بدون سیستم بایومتریک تأکید کند، آن‌ها از گزینه‌های دیگری استفاده خواهند کرد.
احمدضیا مسعود از اعضای رهبری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نیز می‌گوید، نباید به هیچ فرد و حلقه‌یی اجازه داد که ما را بار دیگر به سوی یک "حکومت استبدادی" پیش ببرد.

با این همه، ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با خوانش اعلامیه‌یی خواستار ایجاد یک کمیسیون بی‌طرف، مستقل و باظرفیت، تغییر سیستم انتخابات به رأی قابل‌انتقال، ثبت‌نام‌ رأی‌دهندگان توسط سیستم بایومتریک، زمینه‌سازی برای نظارت احزاب و ائتلاف‌های سیاسی در تمام روند انتخابات و همچنان پروسۀ مسالمت‌‎آمیز انتقال قدرت سیاسی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала