کشته شدن رهبر کلیدی داعش در افغانستان

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو کشته شدن ابو سید اورکزی یکی از رهبران ارشد داعش در افغانستان را تأیید نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ناتو کشته شدن رهبر کلیدی گروه تروریستی " داعش" در افغانستان را در حمله 25 آگست به پایگاههای این گروه در ولایت ننگرهار تایید کرد. مقام های افغانستان نیز از به هلاکت رسیدن سرکرده داعش در این کشور خبر دادند. ابو سعد اورکزی در حمله هوایی به مخفی گاهش در ولایت ننگرهار کشته شد. اداره ملی امنیت در کابل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ، ده تن دیگر از اعضای این گروه تروریستی در عملیات مشترک نیروهای هوایی و زمینی افغانستان و نظامیان خارجی به هلاکت رسیدند. 

والی ننگرهار گفت: ارحابی چهارمین سرکرده گروه داعش در افغانستان است که از جولای 2017 تاکنون کشته شده اند. این گروه در ننگرهار، مرز شرقی افغانستان با پاکستان که منطقه ای نفوذپذیر است پایگاهی ایجاد کرده و به یکی از خطرناک ترین گروه های تروریستی تبدیل شده است.
ابوسید سرکرده پیشین داعش در حمله هوایی به ولایت شرقی ننگرهار کشته شد و کسانی هم که پس از ابوسید به ریاست رسیدند در عملیات مشترک نظامیان آمریکایی و افغانی کشته شدند. ارزیابی دقیق شمار جنگجویان داعش در افغانستان خیلی دشوار است اما ارتش امریکا شمار آنان را تا 2000 نفر برآورد کرده است. بیش از 150 تروریست داعشی در طی ماه های اخیر خود را به نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت جوزجان تسلیم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала