وزیر خارجه آلمان امریکا را با مار بوآ مقایسه کرد

© REUTERS / Stefanie Loosوزیر خارجه آلمان امریکا را با مار بوآ مقایسه کرد
وزیر خارجه آلمان امریکا را با مار بوآ مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، از اتحادیه اروپا خواست که از تصمیم گیری های یک جانبه به دلیل تحریمات ایالات متحده، منصرف شوند تا "مانند خرگوش در برابر مار بوآ" قرار نگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز گذشته در مصاحبه با نشریه بیلد اعلام کرد: اتحادیه اروپا در برابر تحریم های امریکا دست بسته نخواهد نشست.
وزیر خارجه آلمان درادامه گفت: اروپا باید برای منافع خود علیه تحریم ها و تعرفه های اعمالی امریکا بایستد. نباید در مواجهه با اقدامات و تحریم های اقتصادی امریکا دست بسته بمانیم.
هایکو ماس، در ادامه می گوید: ما باید از مناقع خود دفاع کنیم. من فقط از طرف 80 میلیون آلمانی حرف نمی زنم؛ بلکه از سوی 500 میلیون نفری صحبت می کنم که در اروپا زندگی می نمایند
او برعلاوه افزود: در صورت تحریم های اقتصادی و افزایش تعرفه کالاها از سوی امریکا ما نباید همچون خرگوش در در برابر مار بوآ بنشینیم.
وزیر خارجه تصریح کرد: وقتی ترامپ اروپا را در کنار روسیه و چین دشمن امریکا خطاب می کند، تعجب می کنم. هایکوماس اضافه کرد: امریکا بیش از توئیت هائی است که از جانب کاخ سفید منشر می شود.
پیشتر وزیر امور خارجه آلمان از سیاست تجارت خارجی ایالات متحده انتقاد کرد و گفت که جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده امریکا آلمان را تهدید می کند و تمایل امریکایی ها برای تأثیرگذاری بر بازار انرژی اتحادیه اروپا از طریق تحریم علیه روسیه، غیر قابل قبول است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала