اعتراض جاپان به روسیه

© Sputnik / Iliya Pitalevاعتراض جاپان به روسیه
اعتراض جاپان به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان به خاطر برگزاری مراسم یادبود از پایان جنگ جهانی دوم در جزایر کوریل و تقویت نیروهای نظامی روسیه در چهار جزیره شمالی نامه اعتراضی به مسکو ارسال نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، وشیهیده سوگا ، سخنگوی دولت جاپان، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که تقویت نیروهای نظامی روسیه در چهار جزیره شمالی (همانطور که در جاپان به نام " کوناشیر، هوبومان، شیکوتان و ایتوروپ") نامیده می‌شود با موقعیت کشور ما همخوانی ندارد و ما از همچمو روش‌ها اعتراض داریم، و اعتراض خود را به مسکو ارسال نمودیم.

جاپان باید به توافقنامه با روسیه پابند باشد - اسپوتنیک افغانستان
جاپان باید به توافقنامه با روسیه پابند باشد

روابط روسیه و جاپان چندین دهه است که تحت‌الشعاع مناقشه ارضی دو کشور بر سر چهار جزیره که در خاتمه جنگ جهانی دوم است.
این جزایر در روسیه با اسم مجمع الجزایر کوریل شناخته می‌شوند.
پیش از این، دبیرکل کابینه وزرای دولت جاپان نیز در رابطه با استقرار جنگنده‌های سوخوی-35 در جزیره "ایتوروپ" (از مجموعه جزایر کوریل جنوبی) به روسیه اعتراض کرده است.
این مقام بلند پایه گفت، دولت جاپان از طریق سفارت خود در مسکو، نامه اعتراضآمیزی در این رابطه به وزارت امور خارجه روسیه ارائه داده است.
به گفته سوگا، دولت جاپان به گفت‌وگوهای مفید و فعال خود با طرف روسی برای حل و فصل مسائل مربوط به تعلق چهار جزایری شمالی از مجموع جزایر کوریل جنوبی و انعقاد پیمان صلح با روسیه ادامه خواهد داد.
روسیه و جاپان با وجود گذشت بیش از 70 سال از جنگ جهانی دوم، هنوز موافقت‌نامه صلح امضا نکرده اند زیرا توکیو امضای موافقت‌نامه را مشروط به واگذاری جزایر کوریل جنوبی کرده است که در پایان جنگ به تصرف نیروهای اتحاد جماهیر شوروی درآمده است و روسیه نیز وضعیت کنونی را به عنوان پیامدهای جنگ جهانی دوم تمام شده و غیرقابل بازگشت می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала