دوستم غایب جلسۀ فوق‌العاده کابینه؛ آیا اختلاف‌ها همچنان باقی است؟

© Photo / ARG / ARGدوستم غایب جلسۀ فوق‌العاده کابینه؛ آیا اختلاف‌ها همچنان باقی است؟
دوستم غایب جلسۀ فوق‌العاده کابینه؛ آیا اختلاف‌ها همچنان باقی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان پس از بازگشت از تبعید غیررسمی به ترکیه برای بار دوم در جلسه فوق‌العاده کابینه دولت افغانستان شرکت نکرد که برخی این اقدام جنرال دوستم را وجود اختلاف با دولت ارزیابی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان که چندی پیش پس از گذشت 14 ماه تبعید غیررسمی در اواخر جولای سال جاری به افغانستان بازگشته تاکنون در جلسات رسمی ارگ ریاست‌جمهوری شرکت نکرده است.

هدف جنرال دوستم از سفر به ازبکستان چی بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدف جنرال دوستم از سفر به ازبکستان چی بود؟

برخی از کارشناسان عدم حضور جنرال دوستم در جلسه کابینه را نشانه ادامه اختلافات بین اشرف غنی و جنرال دوستم می‌دانند.
پیش از بازگشت دوستم به افغانستان اعلام شده بود که با ورود جنرال به کابل، کار خود را به عنوان معاون اول اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور ادامه خواهد داد.
به گزارش خامه، در بیانیه ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که در این جلسه عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت، سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی و شمار دیگری از اعضای کابینه حضور داشتند.
گفتنی است که معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان از اعضای رهبری اپوزیسیون بزرگ دولت این کشور نیز هست و در سفر اخیرش به ازبکستان با مقامات این کشور درباره وضعیت امنیتی شمال افغانستان و تحولات سیاسی اخیر این گفت‌وگو کرده بود.
از سوی دیگر نیز ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که جنرال دوستم از اعضای رهبری آن محسوب می‌شود چندی پیش برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان اعلام آمادگی کرد و با توجه به سفر اخیر هیئت طالبان به ازبکستان و سفر متعاقب دوستم به این کشور گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که احزاب سیاسی افغانستان تلاش می‌کنند تا از طریق ازبکستان با گروه طالبان ارتباط برقرار کرده و مذاکرات صلح با این گروه را آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала