ترامپ: در صورت آغاز خون‌ریزی در ادلب، امریکا "بسیار عصبانی" خواهد شد

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ: در صورت آغاز خون‌ریزی در ادلب، امریکا "بسیار عصبانی" خواهد شد
ترامپ: در صورت آغاز خون‌ریزی در ادلب، امریکا بسیار عصبانی خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس‌جمهور امریکا وعده سپرد که در صورت آغاز شدن خون‌ریزی در ولایت ادلب سوریه، تمام جهان و ایالات متحده امریکا "بسیار عصبانی"خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا امروز (چهارشنبه، ۵ سپتمبر) به خبرنگاران گفت: "این یک وضعیت بسیار غم‌انگیز است… اگر خون‌ریزی آغاز شود، جهان خیلی عصبانی خواهد شد و ایالات متحده نیز عصبانی می‌شود".

ترامپ این موضوع را در جریان ملاقات با صباح احمد جابر صباح، امیر کویت به خبرنگاران اعلام کرد.

قبل از این، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا نسبت به حمله احتمالی ارتش سوریه به ادلب هشدار داده آن را "اشتباه انسانی فاحش" قلمداد نموده بود.

هشدار ترامپ درباره حمله به ادلب - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ترامپ درباره حمله به ادلب

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته بود: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نباید به ولایت ادلب به طور بی‌پروا و بی‌باکانه حمله کند.

در روزهای اخیر وضعیت در اطراف سوریه بدتر شده است. نماینده رسمی وزارت دفاع ملی روسیه گفت که طبق اطلاعات منابع غیررسمی تروریست‌های حیات التحریر الشام* برای انجام تحریکات و صحنه‌سازی حمله کیمیاوی علیه دمشق آماده می‌شوند تا دمشق را متهم به استفاده سلاح کیمیاوی علیه غیرنظامی در ادلب کنند.
در عین حال، جیمس متیس، وزیر دفاع ملی امریکا اعلام نمود که امریکا جلوگیری از استفاده سلاح کیمیاوی در سوریه را با روسیه بررسی می‌کند.

* گروه تروریستی ممنوعه در روسیه 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала