وزارت صحت: در حملات غرب کابل بیش از ۱۰۰ تن زخمی و شهید شده‌اند

© Sputnik / JAKوزارت صحت: در حملات غرب کابل بیش از ۱۰۰ تن زخمی و شهید شده‌اند
وزارت صحت: در حملات غرب کابل بیش از ۱۰۰ تن زخمی و شهید شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان، زخمیان این حادثات به شفاخانه‌های مختلف ملکی و نظامی منتقل شده اند و تحت نظارت داکتران قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، شام امروز حوالی ۶ شام یک تروریست انتحاری پس از به‌قتل رسانیدن نگهبان یک باشگاه ورزشی در غرب کابل، خودش را به داخل این باشگاه رساند و در حالیکه شمار زیادی از ورزشکاران در حال ورزش بودند، خودش را منفجر ساخت.

وحید مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان با اشاره به اینکه احتمال افزایش قربانیان این حملات وجود دارد، شمار این قربانیان را ۸۷ زخمی و ۱۶ شهید اعلام کرد.

سخنگوی وزارت صحت عامه افزود که تا هنوز هویت این قربانیان تشخیص نشده است. اما به گفته وی، تمام آسیب‌دیدگان دو انفجار را افراد بالغ تشکیل می‌دهند.

انفجار  کابل یک‌بار دیگر خانوادهٔ رسانه‌یی افغانستان را به غم نشاند - اسپوتنیک افغانستان
انفجار کابل یک‌بار دیگر خانوادهٔ رسانه‌یی افغانستان را به غم نشاند

این در حالیست که شاهدان عینی، شمار قربانیان این حادثات را بیشتر گفته اند.

قبل از این، نصرت رحیمی، یکی از سخنگویان وزارت داخله افغانستان گفته بود که در دو حمله تروریستی در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل ۲۰ تن که تمام شان افراد ملکی اند شهید شده اند و ۷۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

در انفجار دوم در غرب کابل ۲ خبرنگار شهید و چهار خبرنگار دیگر زخمی شده اند.

در نتیجهٔ این انفجار، صمیم فرامز خبرنگار و رامز احمدی تصویر بردار تلویزیون طلوع شهید شده اند. خالد نیک‌زاد، حسین راستی‌منش و سیر خبرنگاران تلویزیون خورشید و امان فرهنگ خبرنگار تلویزیون یک زخم برداشته اند که گفته می‌شود در میان زخمیان وضعیت خالد نیک‌زاد وخیم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала