وزیر امنیت داخلی امریکا: جهان یک‌قطبی امریکا در خطر است

© AP Photo / Charlie Riedelوزیر امنیت داخلی امریکا: جهان یک‌قطبی امریکا در خطر است
وزیر امنیت داخلی امریکا: جهان یک‌قطبی امریکا در خطر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی امریکا از تغییر وضعیت جهانی که "جهان یک‌قطبی و روش زندگی امریکا" را تهدید می‌کند، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده امریکا در جریان سخنرانی‌اش در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: "تعال قدرت که طی چندین دهه مشخص‌کنندهٔ سیستم جهانی بود، در حال نابود شدن است. جهان یک‌قطبی امریکا در معرض تهدید قرار دارد. خلاء قدرت در سراسر جهان ایجاد می‌شود، و به سرعت کشورهای متخاصم، تروریست‌ها و جنایتکاران فرامرزی جاگزین می‌شود. همهٔ آنها یک هدف مشترک دارند: آنها می‌خواهند روش زندگی ما را مختل کنند، و بسیاری از آنها هرج و مرج، بی‌ثباتی و خشونت را گسترش می‌دهند".

این مقام امریکایی توجه خاص حضار را به امنیت سایبری که جنایتکاران در تلاش یافتن جاهای آسیب‌پذیر در آن اند تا به امریکا آسیب برسانند، جلب کرد. وی اعتراف کرد که ریشه‌کن ساختن چنین تهدیدها بسیار دشوار است.

نیلسن جدیت تهدیدها در این راستا را با حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ در امریکا، مقایسه نمود.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
امریکا باید به روسیه احترام نماید

به گفته وی، تهدیدها از جانب مخالفان خارجی ایالات متحده، پس از دوران جنگ سرد در بالاترین سطح قرار دارند.

وزیر امنیت داخلی امریکا افزود: "کشورهایی مثل چین، ایران، کوریای شمالی و روسیه آماده اند از تمام امکانات قدرت ملی خود — مالی، تجاری، سایبری، جاسوسی، عملیات‌های اطلاعاتی و غیره، جهت تضعیف ما و پیشبرد علایق خود شان، استفاده کنند".

وی به‌طور مثال از اقداماتی که امریکا طبق معمول روسیه را به انجام آنها متهم می‌کند از وضعیت در اوکراین شروع تا "دخالت در قلب دموکراسی امریکایی و انحلال امریکایی‌ها"، نام برد.

تحقیقات درمورد "دخالت" روسیه در انتخابات امریکا و همچنان روابط احتمالی دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا با مسکو که بارها توسط کاخ سفید و کرملین تکذیب شده اند، را سارنوال ویژه روبرت میولر و همچنان هر دو اتاق کانگرس امریکا، به‌پیش می‌برند. مقامات روسیه این اتهامات را رد نموده، آنها را بی‌اساس می‌خوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала