پیام کیم جونگ اون به مقامات امریکایی

© REUTERS / KCNAپیام کیم جونگ اون به مقامات امریکایی
پیام کیم جونگ اون به مقامات امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در دیدار با نمایندهٔ خاص کوریای جنوبی از وی خواست تا پیام وی را به مقامات امریکایی برساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کوریای جنوبی "یونهاپ"، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ازنمایندهٔ خاص کوریای جنوبی که جهت دیدار و آوردن نامهٔ از سوی مون جه-این، رئیس‌جمهور کوریای جنوبی به پیونگ‌یانگ آمده بود، خواسته است تا پیام اش را به مقامات امریکایی برساند.

نمایندهٔ خاص کوریای جنوبی پس از این ملاقات گفت که کیم جونگ اون با ارزیابی امریکا از عدم پیشرفت در راستای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیرهٔ کوریا، موافق نیست. رهبر کوریای شمالی خاطر نشان ساخته است که از بین‌بردن پولیگون پونگیری عملاً این کشور را از انجام آزمایشات جدید هسته‌ای محروم ساخته است. به گفته وی، جامعه جهانی اقدامات پیونگ‌یانک را به‌طور کامل ارزیابی نکرده است.

پاسخ کیم جونگ اون به دشمنان کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ کیم جونگ اون به دشمنان کوریای شمالی

همزمان با این، کیم جونگ اون به تکمیل‌شدن پروسهٔ حل و فصل وضعیت در شبهٔ جزیرهٔ کوریا و عادی‌شدن روابط با ایالات متحده امریکا الی ختم دورهٔ ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه جنوری سال ۲۰۲۱، ابراز امیدواری نموده است.

نخستین نشست تاریخی ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی که در آن دونالد ترامپ و کیم جونگ اون باهم دیدار نمودند، به تاریخ ۱۲ جون در سنگاپور برگزار شد. در نتیجهٔ این دیدار، ترامپ اعلام کرد که وی یک سند "دقیق" با کوریای شمالی به امضا رسانید و خاطر نشان ساخت که پروسهٔ خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیرهٔ کوریا "بسیار زود" آغاز خواهد شد. رهبر کوریای شمالی نیز به نوبه خود، به امضا رسیدن سند نهایی این نشست را "آغاز جدید" در روابط دو کشور خواند و وعدهٔ "تغییرات بزرگ" در آینده را سپرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала