تمدید قرارداد تهیه هواپیماهای «سوپرتوکانو» برای افغانستان

© Photo / YouTube/AiirSource Militaryتمدید قرارداد تهیه هواپیماهای «سوپرتوکانو» برای افغانستان
تمدید قرارداد تهیه هواپیماهای «سوپرتوکانو» برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، که قرارداد تهیه هواپیماهای «سوپرتوکانو» برای نیروهای هوایی افغانستان را تا سال 2024 تمدید کرده است.

امریکا شش فروند هواپیمای سوپرتوکانو به افغانستان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا شش فروند هواپیمای سوپرتوکانو به افغانستان کمک می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، که این وزارتخانه قرارداد تهیه هواپیماهای بال ثابت «سوپرتوکانو» برای نیروی هوایی افغانستان را تا سال 2024 تمدید کرد.

براساس گزارش «دیپلمات»، تا ماه روان میلادی ارتش امریکا برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان سفارش ساخت 26 فروند از هواپیماهای سوپرتوکانو را داده است و از این مجموع تاکنون 22 فروند در اختیار نیروی هوایی افغانستان قرار گرفته است.

در این گزارش همچنین آمده است، که 9 فروند از این هواپیماها برای آموزش 30 تن از خلبان‌های افغانستان و 90 نفر از نیروهای دیگر از جمله تیم تعمیر و نگهداری در یک پایگاه نظامی در گرجستان مورد استفاده قرار دارد و نیروی هوایی افغانستان نیز از 12 فروند دیگر حمایت نزدیک هوایی از نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌کند.

گفتنی است، که یک فروند از این هواپیماها نیز در حال آموزش دچار سانحه شد و تاکنون جایگزین نشده است.

یادآوری می کنیم، که سوپر توکانو نسبت به جت‌ها قابلیت پرواز در ارتفاع پایین‌تر و با سرعت کمتر را دارد که این قابلیت، هواپیماهای سوپرتوکانو را به جنگنده‌ای مناسب  برای هدف قرار دادن گروه‌های مخالف در افغانستان تبدیل کرده است.

از سوی دیگر نیز سوپر توکانو توانایی فرود بر زمین‌های خاکی را دارد و نیازی به باند طولانی برای بلند شدن نیز ندارد و این هواپیماها همچنین سوخت کمتری نسبت به جت‌ها مصرف می‌کنند و قابلیت پرواز بی‌وقفه به مدت سه ساعت را دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала