اشرف غنی در تلاش بازگرداندن پناهجویان از آلمان

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی در تلاش بازگرداندن پناهجویان از آلمان
اشرف غنی در تلاش بازگرداندن پناهجویان از آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در تلاش بازگرداندن پناهجویان از آلمان به این کشور است

‌اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را داد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی دستور بررسی شناسنامه های جعلی را داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد» دلایل سفر پناهجویان افغانستان به آلمان را مسایل اقتصادی دانست.

غنی در پاسخ به اظهارات خبرنگار روزنامه بیلد مبنی بر اینکه بسیاری از پناهجویان افغانستان به دلایل اقتصادی کشور خود را ترک کرده و به آلمان آمدند بدون آنکه این ادعا را به چالش بکشد بطور تلویحی اظهار داشت، که دلیل روان شدن موج پناهجویان افغانستان به این کشور اقتصادی است.

غنی همچنین تصریح کرد، که مردم افغانستان به دلیل وجود این توهم به آلمان می‌روند که «خیابان‌های آلمان پوشیده از طلاست».

این اظهارات غنی بدون اشاره به ناکامی‌های دولت در تامین امنیت شهروندان این کشور و وضعیت فزاینده وخیم امنیتی در این کشور اما واکنش‌های فعالان رسانه‌ای افغانستان در فضای مجازی را در پی داشت.

بلال سنگی در این باره در توئیتی نوشت: مردم افغانستان احمق نیستند. آن‌ها می‌دانند که در خیابان‌های هامبورگ حملات انتحاری وجود ندارد و بنابراین می‌توانند زمان طولانی‌تری زنده باشند تا به کودکان خود غذا دهند، یک قوم خاص مورد کشتار قرار نمی‌گیرد، تمام شهروندان از حقوق برابر برخوردارند و می‌توانند انتخابات عادلانه‌ای داشته باشند.

وصلت حسرت نظیمی خبرنگار «دویچه وله» نیز هدف از این مصاحبه را دلجویی از راستگرایان آلمانی و ترس آن‌ها از پناهجویان و اسلام‌هراسی دانست.

علی لطیفی خبرنگار آزاد افغانستان نیز بی‌اعتنایی غنی نسبت به ادعای خبرنگار آلمانی به اقتصادی خواندن سفر پناهجویان افغانستان به این کشور را مورد انتقاد قرار داد و افزود که اتحادیه اروپا نیز با این ادعا که پناهجویان افغانستان با سفر به اروپا به دنبال اهداف اقتصادی هستند اخراج اجباری پناهجویان را توجیه می‌کند و اشرف غنی نیز هیچ اقدامی را برای توقف چنین اظهارات دروغینی نمی‌کند.

یادآوری می کنیم، که در سال های اخیر موج زیادی از شهروندان افغانستان به خاطر ناامنی و بیکاری به کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان پناهنده شده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала