هشت سفیر و 16 کارمند وزارت خارجه از سوی رئیس‌جمهور بازنشسته شدند

© Photo / MFA / MFAهشت سفیر و 16کارمند وزارت خارجه از سوی رئیس‌جمهور بازنشسته شدند
هشت سفیر و 16کارمند وزارت خارجه از سوی رئیس‌جمهور بازنشسته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در میان سفیران بازنشسته شده مسعود خلیلی، سفیر افغانستان در هسپانیا، علی احمد جلالی، سفیر افغانستان در آلمان و عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در روسیه نیز استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد سندهایی‌که به طلوع‌نیوز رسیده‌اند، هشت سفیر و شانزده کارمند وزارت امورخارجۀ کشور از سوی رئیس‌جمهور غنی باز نشسته شده اند.

تنها ۲ درصد کارمندان وزارت خارجه افغانستان دکترا دارند - اسپوتنیک افغانستان
تنها ۲ درصد کارمندان وزارت خارجه افغانستان دکترا دارند

این سندها نشان می‌دهند که این کار بربنیاد یک پیشنهاد وزارت امور خارجه که سه روز پیش از سوی رئیس‌جمهور غنی منظور شده، صورت گرفته است.
در میان سفیران بازنشسته شده مسعود خلیلی، سفیر افغانستان در اسپانیا، علی احمد جلالی، سفیر افغانستان در آلمان و عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در روسیه نیز استند.
رئیس‌جمهور، در یک فرمان دیگر دستور برکناری 49تن از کارمندان دیگر وزارت امورخارجه که در مقام‌های دیپلوماتیک کار می‌کردند، داده است.
بربنیاد این سندها، این کارمندان در دو هفته مهلت داده شده برای ارایه سندهای لیسانس شان، این سندها را به وزارت امور خارجه نسپرده‌اند.
امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی در این باره می‌گوید: "ما دیگر نمی‌توانیم به عنوان این که جوان تجربه ندارد و باید موی سفید تا دم مرگ چوکی را در انحصار خود بگیرد در هیچ کجای دنیا این نتیجه نداده است به ویژه در بحث تکنوکراسی".
نعمت الله کوهستانی، آگاه روابط بین‌الملل نیز می‌افزاید: "کسانی که در رشته روابط جهانی و بخش وزارت خارجه تخصص ندارند باید بیرون شوند و اخراج شوند".

در حکم رئیس‌جمهور غنی، آمده است که وزارت امورخارجه در هماهنگی با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی بی‌درنگ در بست‌هایی که قرار است خالی شوند کارمندان تازه استخدام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала