آغاز بررسی تجاوز پسر دیپلمات افغانستان بر دانش آموز کانادایی

© Flickr / vtgardآغاز بررسی تجاوز پسر دیپلمات افغانستان بر دانش آموز کانادایی
آغاز بررسی تجاوز پسر دیپلمات افغانستان بر دانش آموز کانادایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قضیه بررسی تجاوز جنسی از سوی پسر دیپلمات سفارت افغانستان در کانادا پس از اجازه وزارت خارجه این کشور آغاز شد.

افتخار آفرینی مخترع افغانستانی در کانادا مصطفی رضایی - اسپوتنیک افغانستان
افتخار آفرینی مخترع افغانستانی در کانادا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، روزنامه سی بی سی کانادا نوشت: قضیه بررسی تجاوز جنسی از سوی پسر دیپلمات سفارت افغانستان در شهر اوتاوای کانادا پس از اجازه وزارت خارجه این کشور آغاز شد.

در روزهای اخیر رسانه‌ها گزارشی را پخش کردند که پسر یک دیپلمات ارشد سفارت افغانستان در کانادا، بر یک دانش آموز مکتب تجاوز جنسی کرده است.

براساس پروتوکول های بین کشوری، بخاطر مصئونیت سیاسی دیپلمات های ارشد و خانواده هایشان، دولت کانادا نیازدارد تا از سوی وزارت خارجه افغانستان برای بررسی پولیس اجازه کسب کند.

وزارت خارجه افغانستان این جازه را داده است و شخص متهم با کسب وکیل مدافع قرار است با پولیس کانادا مصاحبه تحقیقی داشته باشد.

بر بنیاد گزارش رسانه های غربی، شخص که مورد تجاوز قرار گرفته، یک شهروند کانادایی دانش آموز مکتب لیسه می باشد.

پس از بررسی ها، در صورتی که جرم این فرزند دیپلمات افغانستان ثابت شود، دولت کانادا برای دومین بار نیاز دارد تا برای بازداشت او از وزارت خارجه افغانستان اجازه کسب کند.

یادآوری می کنیم، که بربنیاد کنوانسیون وین ۱۳۶۱، کشورهای میزبان از فشار آوردن بر دیپلمات های دیگرکشورها با استفاده از قانون شان، بازداشته شده اند و دیپلمات ها مکلف اند قانون کشورهای میزبان را احترام بگذارند. درصورت جرم تنها کاری را که میزبان می تواند اخراج یک دیپلمات است مگر اینکه مصئونیت آن از بین برود تا سایر مجازات تطبیق شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала