زخمی‌شدن ۱۳ تن در نتیجهٔ فیرهای هوایی در کابل

© Sputnik / JAKزخمی‌شدن ۱۳ تن در نتیجهٔ فیرهای هوایی در کابل
زخمی‌شدن ۱۳ تن در نتیجهٔ فیرهای هوایی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاروان‌های هواداران احمد شاه مسعود برای بزرگداشت از سالروز شهادت قهرمان ملی، در گشت‌زنی های‌شان در جاده‌های کابل فیرهای هوایی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، وزارت صحت عامه افغانستان از مراجعه ۱۳ تن که در نتیجهٔ فیرهای هوایی زخمی شده اند به شفاخانه‌ها، خبر داده است.

وزارت صحت عامه خبر داده است که از صبح امروز یکشبنه تا پس از چاشت، ۱۳ تن از زخمیان به بیمارستان های کابل انتقال یافته اند که دلیل زخمی شدن شان را شلیک های هوایی گفته اند. 

علاوه بر این، فرماندهی پولیس کابل نگاشته است:نیروهای امنیتی بیشتر از ۱۵۰ تن را که امروز نظم عامه را اخلال کردند، بازداشت کرده و از نزد آنان۲۰ میل سلاح بدست آورده اند. این فرماندهی همچنان گفته است که بیشتر از ۳۰موتر نیز توقف داده شده است.

در حالی که برخی از هواداران رهبران جهادی در کابل با برگزاری ختم قران و خیرات و راه اندازی نمایشگاه ها در کابل خواسته اند از هفته شهید تجلیل کنند، برخی از کاروان ها در جاده های کابل گشت و گذار می کنند و با شلیک هوایی خواسته اند تا از هفته شهید تجلیل کنند.

حمله بر کاروان ۱۸ سنبله، بیش از ده زخمی و کشته برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
حمله بر کاروان "۱۸ سنبله"، بیش از ده زخمی و کشته برجا گذاشت

اما این مورد از سوی مقام های ارشد و مسوولان بنیاد احمد شاه مسعود نکوهش شده است. همزمان در محفل بزرگداشت از هفته شهید در خیمه لویه جرگه، عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور گفت: "اگر تجلیل از هفته شهید راه بندان، فیرهوایی، و هیاهو باشد، روح شهدا به ویژه احمدشاه مسعود آرام نمی باشد. وقتی در نتیجه فیرهوایی، مردم ناآرام شود، خود ترور دومی شخصیت آمرصاحب است."

در این مراسم حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز اشتراک داشت و با تاکید بر سخنان عبدالله عبدالله ، گفت که امیدوار است در سال آینده در هفته شهید، بجای شلیک گلوله به خانه های کابلیان و مردم گل هدیه دهیم.

قابل ذکر است که حوالی ساعت ۳ پس از چاشت امروز یک مهاجم انتحاری خودش را در نزدیکی کاروان این هوادارن منفجر ساخت که در نتیجه آن ده تن زخمی شدند و یک تن دیگر جان باخته است.

قبل از این نیروهای امنیتی یک مهاجم دیگر انتحاری را قبل از هدف قرار دادن کاروان "۱۸ سنبله" در ساحه مکروریان سوم از پا درآوردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала