ولسوالی دایمیرداد میدان وردک سقوط کرد!

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaولسوالی دایمیرداد میدان وردک سقوط کرد!
ولسوالی دایمیرداد میدان وردک سقوط کرد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند که تمام پوسته های اطراف ولسوالی سقوط کرده و جنگ در داخل ساختمان ولسوالی جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، حاجی احمد جعفری عضو شورای ولایتی میدان وردک به رسانه ها گفت، تمام پوسته های اطراف ولسوالی مانند پوسته آنتن و پوسته های که در اطراف ولسوالی قرار داشت، سقوط کرده و جنگ در داخل ساختمان ولسوالی جریان دارد.
وی افزود: "متاسفانه تلفات بسیار بالا است، اما آمار دقیق از تلفات در دسترس نیست و تنها از کشته شدن قوماندان امنیه با 8 پولیس اطلاع داریم".

کشته شدن دو سرباز امریکایی در ولایت میدان وردک - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن دو سرباز امریکایی در ولایت میدان وردک

یک سرباز زخمی پولیس در تماس با پژواک از داخل ساختمان ولسوالی دایمیرداد، گفته است: "فعلا سه تن از سربازان در حال جنگ اند و چهار سرباز دیگر به شمول خودم زخمی شده ایم".
به گفته او، شماری از سربازان به شمول قوماندان امنیه این ولسوالی کشته شده اند.
وی با بیان این که اطراف دیوارهای تعمیر ولسوالی طالبان هستند و در محاصره کامل قرار دارند، تماسش قطع گردید.
اما یک منبع دیگر از بازار ولسوالی «کُتُب» که در اطراف ولسوالی قرار دارد گفت حوالی صبح امروز جنگ شدید بود و فعلا ساختمان به دست طالبان سقوط کرده است.
عبدالرحمن منگل سخنگوی والی میدان وردک گفت، شب گذشته صدها طالب با تجمع از ولایت های لوگر، غزنی و ولسوالی های هم مرز دایمیرداد، حمله بسیار سنگینی را بالای ولسوالی دایمیرداد آغاز کردند.
وی افزود: "تلفات طالبان به ده ها تن می‌رسد و نیروهای آنان نیز تلفات داشته اند، اما تا هنوز به صورت دقیق تلفات مشخص نیست".
وی گفت که نیروهای تازه نفس کمکی به نزدیک ساختمان ولسوالی رسیده و به زودترین فرصت مرکز ولسوالی از وجود «جنگجویان طالب» پاک سازی خواهد شد.
او تایید نمود که قوماندان امنیه ولسوالی با چند تن از افرادش کشته شده است و جنگ هنوزهم به شدت جریان دارد.
شماری از ساکنین دایمیرداد می‌گویند طیاره ها نیز بالای مرکز ولسوالی گشت و گذار دارند، اما از طرف طیاره ها انداخت صورت نمی‌گیرد.
سخنگوی والی میدان وردک گفت احتمالا انداخت به علت تلفات ملکی صورت نمی گیرد چون که در آن منطقه قراء و قصبات موجود می‌باشد.
طالبان مسلح در این مورد تا به حال چیزی نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала