استفاده از گاز کلر در برابر مخالفین دولت سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddinاستفاده از گاز کلر در برابر مخالفین دولت سوریه
استفاده از گاز کلر در برابر مخالفین دولت سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال‌استریت ژورنال: سازمان اطلاعات امریکا می گوید که اسد آماده است تا از گاز کلر در برابر مخالفین استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن معتقد است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به ارتش خود استفاده از کلر در عملیات در ولایت ادلب، علیه ستیزه جویان را اجازه داده است. ایالات متحده در این مورد، همچنین امکان استفاده نظامی علیه نیروهای ارتش سوریه، ایران و روسیه را مستثنا نمی داند. این مطلب روز یکشنبه در نسخه الکترونیکی روزنامه "وال استریت ژورنال" منتشر شده است.
براساس گفته منبع این نشریه، اسد " استفاده از گاز کلر را در عملیات تهاجمی علیه آخرین سنگرهای شورشیان" اجازه داده است.
طوری که در نشریه آمده است، واشنگتن "اطلاعات جدید بدست آورده که نشان می دهد، بشاراسد به نظامیان اجازه داده است تا از گاز کلر در عملیات تهاجمی استفاده کنند ".
این نشریه همچنین می گوید: "بر اساس آخرین گزارشات استخباراتی مشخص نشده که آیا اسد به ارتش امر استفاده از گاز سارین نیز داده است یا خیر".
بر اساس مطالب منتشره در این نشریه، پنتاگون آماده اقدامات احتمالی نظامی در این خصوص می باشد، اما دونالد ترامپ هنوز تصمیم نگرفته که دقیقا چه واکنشی را اتخاذ خواهد کرد و آیا ایالات متحده به عنوان اهداف روسیه یا ایران را انتخاب خواهد کرد."
علاوه بر این، در مقاله این نشریه گفته می شود که مقامات امریکایی هنوز مشخص نکرده اند که «آیا استفاده از گاز کلر اساس برای حمله هوایی ایالات متحده به رژیم اسد مبدیل خواهد شد».
در یادداشت این نشریه آمده است که اگر ایالات متحده تصمیم به حمله به سوریه داشته باشد، احتمالا این حمله شدید تر از گذشته خواهد بود. در این صورت، ترامپ "مجددا باید فکر کند که آیا وسایل دفاع هوایی روسیه و نیروهای اسد را مورد حمله قرار دهد یا خیر".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала