تشکری ترامپ از رهبری کوریای شمالی

© AP Photo / Evan Vucciتشکری ترامپ از رهبری کوریای شمالی
تشکری  ترامپ از رهبری کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور امریکا به رهبر کوریای شمالی به خاطر برگزاری یک رژه نظامی گسترده بدون نمایش موشک‌های بالستیک در مراسم هفتادسالگی حکومت این کشور تبریک گفت‌.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Huffington Post، دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در توییتی نوشت: این یک اطلاعیه بزرگ و بسیار مثبت از جانب کوریای شمالی است. من از کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به خاطر این اقدام تشکری می‌کنم. ما هر دو ثابت کردیم که همگان در اشتباه هستند.
وی افزود: هیچ چیزی بهتر از یک مذاکره خوب بین دو نفری نیست که یکدیگر را دوست دارند. در حال‌ حاضر اوضاع خیلی بهتر از زمانی است که من زمام امور کشور را در دست گرفتم.
این توییت شامل عبارتی است که در آن گفته شده کارشناسان معتقدند نمایش موشک‌های بالستیک از رژه نظامی کوریای شمالی حذف شده تا به ترامپ تعهد کوریای شمالی به خلع تسلیحات اتمی را نشان دهد.
رییس جمهور امریکا گفت‌: موضوع این رژه، صلح و توسعه اقتصادی بود.
ترامپ همچنین روز جمعه‌ گفته بود که انتظار دارد نامه‌ای را از جانب کیم جونگ اون دریافت کند.
وی از آن زمان نسبت به وضعیت روابط امریکا و کوریای شمالی ابراز شادمانی کرده است.
این دو رهبر در جون سال جاری میلادی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و به ماه‌ها بن بست در خصوص آزمایشات اتمی و موشکی کوریای شمالی پایان دادند.
رهبر کوریای شمالی به دنبال درخواست واشنگتن برای یک خلع تسلیحات اتمی نهایی ، کامل و تایید شده کوریای شمالی متعهد شده است تا نسبت به خلع تسلیحات شبه جزیره کوریا تلاش کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала