اعتراف رئیس جمهور اوکراین به سرقت اطلاعات از ماهواره های نظامی روسیه

© AFP 2023 / Genya Savilovاعتراف رئیس جمهور اوکراین به سرقت اطلاعات از ماهواره های نظامی روسیه
اعتراف رئیس جمهور اوکراین به سرقت اطلاعات از ماهواره های نظامی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پترو پروشینکو، رئیس جمهور اوکراین اعتراف نموده است که کارشناسان کشورش رهگیری اطلاعات ماهواره های نظامی روسیه را آموخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی، ضمن اعلام این مطلب ابراز عقیده نمود که در طی یکی از درگیری ها در دونباس، نظامیان اوکراینی به موقع توانستند با استفاده از اطلاعات به دست آمده با دشمن مقابله کنند.
رئیس جمهور اوکراین خاطر نشان ساخت که این امر با استفاده رهگیری اطلاعات متخصصان تخنیک ماهواره‌ای، متخصصان رمز گشایی کامپیوتر و متخصصان ارتباطی کشور امکان پذیر شد.
پوروشنکو گفت، دریافت اطلاعات از ماهواره های نظامی روسیه به نظر وی، از وجود"مکتب قوی" در اوکراین سخن می گوید که با چنین فن آوری ها مرتبط است.

در سال های اخیر، اوکراین با مشکل ایجاد سلاح های جدید و حفظ و نگهداری این سلاح ها مواجه شده، و تنها ماهواره ارتباطی "Lybed" که در سال 2011 ایجاد شد، اکنون برای اوکراین باقیمانده است.
فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز جمعه در سخنانی گفت: روسیه سعی کرده است تا اطلاعات مربوط به یک ماهواره فرانسوی- ایتالیایی را که مورد استفاده ارتش های دو کشور است، رهگیری کند. این اقدام، جاسوسی بوده است.
روسیه تا هنوز در این مورد ابراز نظر نکرده است.
روابط روسیه و غرب طی سال های اخیر بر سر مسائل مختلف از جمله اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود، بحران شرق اوکراین و شماری دیگر از مسائل جهانی  به شدت تیره و تار شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала