بسته شدن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن

© AP Photo / Luis M. Alvarezبسته شدن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن
بسته شدن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت امریکا اعلام کرد که دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن تعطیل میشود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که ایالات متحده تصمیم گرفته تا دفتر سازمان سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل نماید.

وزارت امور خارجه امریکا: «پس از مطالعه دقیق، اداره ایالات متحده تصمیم گرفت تا دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را بسته نماید.»

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور خارجه امریکا، این دفتر جهت تحقق هدف ایجاد آن، که فراهم کردن زمینه برای دستیابی به صلحی دائمی با اسرائیل است، عمل نکرده و فلسطینی‌ها طرح صلح امریکا را نادیده و رد کرده‌اند و حاضر به تعامل با واشنگتن نشده‌اند.

این در حالی است که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گفته بود که تا زمانیکه مذاکرات صلح به میانجیگری امریکا را قبول نکنند، از کمک های مالی ایالات متحده بهره نخواهند برد.

قابل یادآوری است، چهارشنبه گذشته (۵ سپتمبر) لوئیس آلبرتو کاستیگلیونی، وزیر امور خارجه پاراگوای ضمن اینکه تصمیم هوراسیو کارتس، رئیس جمهور پیشین پاراگوای مبنی بر انتقال سفارت به اورشلیم را «غیر منطقی» خواند اظهار داشت که حکومت پاراگوای سه ماه و نیم بعد از انتقال سفارتش از تل‌آویو به اورشلیم (بیت المقدس)، از این تصمیم خود منصرف شده و سفارتش را به تل‌آویو بر میگرداند.

پاراگوای ۳۱ اپریل سال روان، اندکی بعد از امریکا و گواتمالا، سفارتش را از تل‌آویو به اورشلیم (بیت المقدس) انتقال داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала