آیا ترامپ به نیروهای روسیه و ایران در سوریه حمله خواهد کرد؟

© AP Photo / Cliff Owenآیا ترامپ به نیروهای روسیه و ایران در سوریه حمله خواهد کرد؟
آیا ترامپ به نیروهای روسیه و ایران در سوریه حمله خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده تا هنوز تصمیم خود را در مورد حمله به نیرو های روسیه و ایران در صورت اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد در سوریه اعلام نکرده است .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه " وال استریت ژورنال، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، استفاده از گاز کلر هنگام حمله به آخرین پایگاه تروریست ها  واقع درولایت ادلب کشورش را تأیید کرده است.
در گزارش آمده است که این امر ممکن است به مقابله باالمثل نیروهای مسلح ایالات متحده منجر گردد.
روزنامه با ااستناد به مقامات امریکایی نامشخص نوشته است که، پنتاگون در حال کار بر روی سناریوی نظامی است، اما دونالد ترامپ تا هنوز تصمیم نگرفته است که دقیقا چه چیزی دلیل این واکنش نظامی خواهد بود، و آیا ایالات متحده بالای نیروهای نظامی روسیه یا ایران که به نیروهای اسد در سوریه کمک می‌کنند،حمله خواهند کرد یا خیر؟
گفته می شود که مقامات رسمی نمی توانند این مطلب را تایید کنند که ایالات متحده در صورتی که از گاز کلر در حملات استفاده شده باشد، به حملات هوایی دست خواهد برد یا خیر؟
نشریه می افزاید که، به جای اقدام نظامی، واشنگتن می تواند از تحریم های اقتصادی بر علیه مقامات سوریه استفاده کند.
یکی از منابع سطح بالای این روزنامه در کاخ سفید گفته است: ما نگفتیم که ایالات متحده در پاسخ به حملات از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. ما ابزارهای سیاسی و اقتصادی داریم. پاسخ های متفاوتی در صورتی که اسد گام‌هایی فراتر از این بردارد،وجود دارد.
اگر ایالات متحده تصمیم به حمله به سوریه کند، احتمالا این حمله جاه طلبانه تر از گذشته خواهد بود. بار دیگر ترامپ باید در نظر بگیرد که برای تلاش برای آسیب رساندن بیشتر به نیروهای اسد به اهدافی مانند دفاع هوایی روسیه حمله کند یا خیر.
لازم به ذکر است که، وزارت دفاع روسیه پیش ازاین هشدار داد که امریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای انجام حملاتی جدید ضد سوریه به بهانه استفاده دولت این کشور از سلاح کیمیاوی، آماده می سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала