امریکا از آسمان به زمین بر گشته

© Sputnik / Ramil Sitdikow /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا از آسمان به زمین بر گشته
امریکا از آسمان به زمین بر گشته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قبلاً امریکا بر وسایل الکترونی خود افتخار میکرد، حالا بر آنها توسط سلاح خود شان حمله ور میشوند. در روسیه به اطلاعاتی ساختن در جریان بازسازی اقتصاد توجه زیادی مبذول میدارند. روسیه توانسته خود را هم در جنگ الکترونی و هم در جنگ-انترنیتی تبارز دهد و آزمایشات وسایل اطلاعاتی ساختن اردو، «مجموعه وسایل سرباز آینده» را سپری کرده است.

روزنامه «تزین توتیاو» چین در ادامه می نویسد، روسیه همه امکانات سبقت از امریکا در رشته های مختص به امریکا دارا می باشد.

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا از آسمان به زمین بر گشته
امریکا از آسمان به زمین بر گشته - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از آسمان به زمین بر گشته

قرن XXI به قرن جنگ اطلاعاتی مبدل گشته و پروسه اطلاعاتی شدن حتی این عرصه را نیز در بر گرفته است. امریکا قبل از همه به اعمار عرصه اطلاعاتی ساختن و استعمال سلاح اطلاعاتی توجه مبذول داشته بود. در جریان جنگ در خلیج فارس آنها سلاح الکترومقناطیسی خاموش سازی بکار گرفته بود و مجتمع های دافع هوای عراق را از کار انداخته بودند. در جنگ در سوریه، جای که امریکا با روسیه وارد زورآزمایی شده، بطور غیرمحسوس، اما بصورت موثر سلاح الکترونی بکار گرفته شده است.

طوریکه یک افسر مسوول اردوی سوریه خبر داد، از ماه سپتمبر سال 2017 تا ماه می سال 2018 نظامیان روسیه در سوریه وسایل غیرفعال ساختن تجهیزات الکترونیکی بکار گرفته اند. آنها توانسته بخش از وسایل مخابراتی و سامان آلات الکترونی امریکایان را از کار اندازند که سعی میکردند اقدامات جوابیه را اتخاذ کنند، اما بر نتائیج قابل ملاحظه دست نیافته اند. «وسایل غیرفعال ساختن الکترونی روسیه، مانند بمب های آنها، خطرناک اند».

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا از آسمان به زمین بر گشته
امریکا از آسمان به زمین بر گشته - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از آسمان به زمین بر گشته

جنگ الکترونی — بخش هرجنگ معاصر می باشد و حتی میتوان گفت که این بخش بسیار مهم آن می باشد. امریکا در جنگ در خلیج اولتر از همه وسایل الکترونی بکار گرفتند، تا ضربات هدفمند نیروی هوایی خود را پنهان کنند. با دریافت کردن معلومات راجع به دشمن توسط وسایل الکترونی و ادارات استخباراتی، امریکا راجع به محل موقعیت و تحرکات نیروهای عراق آگاهی داشت و میتوانست تبلیغات راه اندازی کند که متوجه تضعیف روحیه رزمی آنها بودند.

اکثریت تسلیحات عراق ساخت شوروی بودند که برای مقابله با پرازیت های رادیویی عیار نشده بودند. برعلاوه این، با تفاوت از امریکا، جای که از میکروشیماهای استفاده میشد، در روسیه هنوز چراغ های بزرگ رادیویی استفاده میشدند.

ولی روسیه باوجود این همه توانسته خود را در عرصه الکترونی و جنگ-انترنیتی تبارز دهد. در این کشور به اطلاعاتی ساختن در جریان بازسازی اقتصاد توجه زیادی مبذول داشته، آزمایشات مشترک وسایل اطلاعاتی ساختن اردو، «مجموعه وسایل سرباز آینده» صورت گرفته است.

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا از آسمان به زمین بر گشته
امریکا از آسمان به زمین بر گشته - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از آسمان به زمین بر گشته

بخش کوچک قطعات که در جنگ سوریه شرکت داشتند توسط یونیفورم «راتنیک» تجهیز کردند. به آنها کپیوتر شخصی برای استفاده در شرایط محاربوی، سیستم مخابراتی که بر اصل خودتنظیم شونده شبکه کار میکرد و سیستم را اطلاعاتی می سازد و غیره دادند. ولی برای غیرفعال ساختن وسایل الکترونی دشمن از ستیشن های ثابت استفاده میشود. قبلاً امریکا بر وسایل الکترونی خود افتخار میکرد، حالا بر آنها توسط سلاح خود شان حمله ور میشوند. دانستن نظر آنها در این باره دلچسپ خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала