برای نخستین بار یک بانو می تواند رئیس جمهور گرجستان شود

© Besik Pipiyaبرای نخستین بار یک بانو می تواند رئیس جمهور گرجستان شود
برای نخستین بار یک بانو می تواند رئیس جمهور گرجستان شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در انتخابات پیش روی گرجستان امکان دارد برای نخستین بار در تاریخ این کشور یک بانو به مقام ریاست جمهوری برسد.

گرجستان یک گردان تازه نفس نظامیانش را به افغانستان فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
گرجستان یک گردان تازه نفس نظامیانش را به افغانستان فرستاد
به گزارش اسپوتنیک، به گفته ایراکلی کاباخیدزه رئیس پارلمان گرجستان پس از نشست شورای سیاسی حزب حاکم گفت: شورای سیاسی حزب حاکم «رویای گرجستان-گرجستان دموکراتیک» در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم به پشتیبانی از نامزد مستقل سالومه زورابیشویلی گرفته است.

کاباخیدزه گفت: همانطور که می دانید، دیروز روز پایانی اعلام لیست کامل نامزدان ریاست جمهوری بود، که به ما فرصت داد تا میان نامزدان انتخاب کنیم. شورای سیاسی حزب تصمیم به پشتیبانی از نامزدی بانو سالومه زورابیشویلی گرفت. بانو زورابیشویلی نماینده یک خانواده برجسته گرجستان و فرزند نیکو نیکالادزه و ایوان زورابیشویلی است.
به گفته وی، زورابیشویلی یک نامزد مستقل شایسته است که از عهده وظایف ریاست جمهوری برخواهد آمد. ما بر این باوریم، که سالومه زورابیشویلی توانایی آن را دارد، تا سنت جدیدی را در سیستم قانون اساسی ما معرفی کند. او می تواند به وظایف خود به عنوان یک رئیس جمهور و فارغ از هر حزب یا گروه سیاسی و با تکیه بر منافع کشور و جامعه عمل کند. ما از مردم گرجستان خواهان پشتیبانی از بانو سالومه زورابیشویلی به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری هستیم. 

یادآوری می کنیم، که انتخاب رئیس جمهور گرجستان در 28 اکتوبر برگزار خواهد شد. بلافاصله پس از این انتخابات، اصلاحیه های قانون اساسی در گرجستان به اجرا در می آیند، که طبق آن رئیس جمهور، اگر چه در مقام رئیس کشور و فرمانده کل باقی خواهد ماند اما باید در تمامی تصمیم گیری‌ها با دولت هماهنگ باشد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала