نماینده ایران در سازمان ملل: عملیات نظامی امریکا در سوریه غیرقانونی است

© AP Photo / Hussein Mallaنماینده ایران در سازمان ملل: عملیات نظامی امریکا در سوریه غیرقانونی است
نماینده ایران در سازمان ملل: عملیات نظامی امریکا در سوریه غیرقانونی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایم ایران در سازمان ملل عملیات نظامی ایالات متحده امریکا در سوریه را غیرقانونی خواند.

هشدار روسیه به «گام های خطرناک» امریکا و متحدانش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار روسیه به «گام های خطرناک» امریکا و متحدانش در سوریه
به گزارش اسپوتنیک، غلام علی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل در نشست بررسی شرایط سوری در شورای امنیت گفت: عملیات امریکا در سوریه غیرقانونی است.

به گفته وی، ایران از مبارزه با تروریسم از سوریه پشتیبانی می کند و تهران همچنان نقش سازنده ای در بازگرداندن صلح در خاور میانه بازی می کند.
خوشرو خطاب به نیکی هیلی نماینده دائم امریکا در سازمان ملل گفت، که سربازان ایالات متحده به طور غیر قانونی در قلمرو سوریه حضور دارند.
وی افزود، من می خواهم بار دیگر اعلام کنم که ایران از سوی سوریه برای مبارزه با تروریست به این کشور دعوت شده است. عملیات نظامی ایالات متحده در سوریه غیرقانونی است و یک عمل تجاوزکارانه است. دخالت امریکا باید در برابر منشور ملل متحد قرار دارد و باید متوقف شود.
غلام علی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع سوریه همچنین گفت: ایران قربانی سلاح کیمیاوی است و هرگونه استفاده از آن را محکوم می کند و نشست تهران پیام مهمی مبنی بر اینکه تروریسم در سوریه بدون یک راه حل سیاسی به پایان نخواهد رسید، بود.

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2011 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала