نشست سه جانبه افغانستان، ایران و هند درباره بندر چابهار در کابل

© Sputnik / Zuhal Sarhadنشست سه جانبه افغانستان، ایران و هند درباره بندر چابهار در کابل
نشست سه جانبه افغانستان، ایران و هند درباره بندر چابهار در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز سه‌شنبه معاونان وزارت‌های امور خارجه افغانستان، ایران و هند در مورد توافق‌نامه سه‌جانبه بندر چابهار در کابل نشست مشترک برگزار کردند.

کابل امیدوار است تحریم‌ها بر ایران بندر چابهار را متأثر نسازد - اسپوتنیک افغانستان
کابل امیدوار است تحریم‌ها بر ایران بندر چابهار را متأثر نسازد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حکمت خلیل کرزی، سید عباس عراقچی و گوخال معاونان وزارت امور خارجه کشورهای افغانستان، ایران و هند در خصوص تسهیل روند بهره‌برداری از ظرفیت چابهار، برداشتن موانع احتمالی در حوزه مبادلات تجاری و تعاملات بانکی بین سه کشور در حوزه همکاری‌های اقتصادی، پپگیری توافقات سه‌جانبه و مشارکت و همکاری برای تأمین امنیت فراگیر، تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

حکمت خلیل کرزی، معاون وزارت امورخارجه افغانستان در این نشست سه‌جانبه اقدامات گسترده برای دستیابی به توافق برای تحقق صلح و گسترش پیوندها با ایران و هند برای تامین منافع این کشور را تشریح کرد.

معاون امورخارجه ایران نیز همکاری ایران، هند و افغانستان در چابهار را نماد همکاری و الگوی تأمین منافع منطقه از مسیر همکاری چندجانبه خواند و افزود که باید این همکاری بیش از پیش توسعه یابد.

معاون امور خارجه هند هم بر تعهدات دولتش در مورد همکاری با دولت افغانستان برای بهبود وضعیت اقتصادی، امنیت و تقویت زیر ساخت‌های این کشور تاکید کرد.

قرار است هیئت ایرانی فردا چهارشنبه(21 سنبله) با مقامات افغانستان در خصوص پیشرفت کار کمیته‌های پنج‌گانه مذاکرات در کشور برای تدوین توافقنامه جامع همکاری گفت‌وگو کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала