روش موثر برای کاهش فشار

© Fotolia / Andrei Tsalkoروش موثر برای کاهش فشار
روش موثر برای کاهش فشار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی در یک تحقیق جدید روش موثر را برای کاهش فشار خون کشف نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی EurekAlert دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill کشف نمودند که تغییرشیوه زندگی به مدت 16 هفته، می تواند به طور قابل توجهی نیاز به دارو ها برای درمان فشار خون بالا را کاهش دهد.
در این آزمایش 129 زن و مرد سنین 40-80 سال شرکت نمودند. فشار خون تمام داوطلبان حدود — 130-160 / 80-90 میلی متر ستون سیماب را نشان میداد. همه شرکت کنندگان از وزن اضافی بدن و چربی خون رنج می بردند
افراد تحت آزمایش به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. شرکت کنندگان در گروه اول برای 16 هفته به خوردن میوه ها، سبزیجات، شیر بدون چربی، مصرف حداقل گوشت قرمز، نمک و کربوهیدرات ادامه دادند؛ علاوه بر این، آنها بصورت دوره‌ای تمرینات ورزشی و فیزیکی را انجام دادند.  

میوه - اسپوتنیک افغانستان
غذاهای که باعث کاهش فشار خون می شوند

گروپ دوم به روی مواد غذایی سالم تمرکز نموده و گروپ سوم شیوه عادی زندگی روزمره شان را ادامه دادند.
در پایان این آزمایش، مردان و زنان در گروه اول وزن قابل توجهی از بدن را از دست دادند و تنها در صد از آنها به دارو های ضد فشار خون نیاز داشتند. همچنین فشار سیستولیک آنها 16 میلی متر و فشاردیاستولیک شان تا 10 میلی متر؛ کاهش یافت. 

تاثیر بی خوابی بر فشار خون چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر بی خوابی بر فشار خون چیست؟

گروه دوم، فشار خون شان به میزان 11/ 8 میلی متر کاهش یافت. اما 23 درصد داوطلبان هنوز به دارو نیاز داشتند. در گروهسوم، کاهش 4/4 میلی متری دیده شد. ، اما تغییرات در ضرورت مصرف داروها در نزد آنها تثبیت نشد.
دانشمندان خاطرنشان می سازند که رژیم غذایی مناسب همراه با کار فزیکی به کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی کمک کرده و طول عمر بیشتر را برای افراد فراهم می سازد.
پیش ازین دانشمندامواد غذایی را نامبردند که می تواند از ابتلا به حمله قلبی کمک می کند. روغن زیتون نیز چنین خاصیت را دارا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала