حکمتیار: استراتژی امریکا ناکام بوده، پیمان امنیتی هیچ فایده نداشته است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحکمتیار: استراتژی امریکا ناکام بوده، پیمان امنیتی هیچ فایده نداشته است
حکمتیار: استراتژی امریکا ناکام بوده، پیمان امنیتی هیچ فایده نداشته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در یک نشست خبری موضع اش را درمورد انتخابات آینده و وضعیت جاری در کشور اعلام نموده، به سوالات خبرنگاران جواب گفت.

به گزارش اسپوتنیک، آقای حکمتیار در جواب به سوال مبنی بر استراتژی امریکا در افغانستان گفت: "امریکا در همه اهداف جنگی اش ناکام بوده، هم استراتژی سیاسی اش ناکام بوده و نتوانسته حکومت قوی، نیرومند، متحد و موفق بسازد. و هم استراتژی جنگی اش ناکام بوده است. هیچ دستاوردی نداشته است".

نگرانی حکمتیار از احتمال تقلب‌های گُسترده در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی حکمتیار از احتمال تقلب‌های گُسترده در انتخابات

وی همچنان در جواب به سوال دیگر درمورد مزایای پیمان امنیتی افغانستان با ایالات متحده امریکا گفت: "من فایده پیمان امنیتی افغانستان با امریکا را ندیده ام، نه جنگ خلاص شد، نه امنیت آورده شد و نه یک حکومت موفق ایجاد شد، من با آن پیمان امنیتی موافق نبودم، هنگامی که آن پیمان امضا می‌شد، من در سنگرها بودم و هم در لست سیاه سی آی ای بودم و بخاطر سر من جایزه داده می‌شد، کسی که گفته بود که این پیمان امنیتی یک ضرورت است و به ما کمک می‌کند تا در کشور امنیت تامین شود و از مداخله خارجی‌ها ما را محافظت کند، باید جواب‌گوه باشد".

رهبر حزب اسلامی همچنان بر برگزاری انتخابات سالم و شفاف تاکید نموده، و انتخابات را یگانه راه برای بیرون رفت از بحران فعلی خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала