واکنش دادگاه کیفری لاهه به تهدید های امریکا

© AFP 2023 / Robin Utrechtواکنش دادگاه کیفری لاهه به تهدید های امریکا
واکنش دادگاه کیفری لاهه به تهدید های امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه کیفری لاهه در پاسخ به تهدید های کاخ سفید مبنی بر توقف روند تحقیقات در مورد جنایات جنگی امریکا در افغانستان اعلام نمود که بدون اعتنا به تهدیدات امریکا به کار خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ پس از اینکه دادگاه کیفری بین المللی توسط کاخ سفید و شخص جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به صراحت تهدید شد، دادگاه مذکور امروز سه شنبه در بیانیه ای به این اقدام کاخ سفید واکنش نشان داد.
دادگاه بین‌المللی کیفری در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: دادگاه یک نهاد مستقل و بی طرف بین‌ المللی است و حمایت 123 کشور در جهان را در اختیار دارد.
بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: دادگاه کیفری بین المللی به عنوان یک دادگاه قانونی به کار خود مطابق با اصول بی طرفی و به صورت مستقل و در تلاش برای حاکمیت قانون ادامه خواهد داد.
لازم به ذکر است، که دادگاه بین‌المللی کیفری در سال 2002 میلادی با هدف تحت تعقیب قرار دادن عاملان جنایات جنگی تأسیس شد. 

ترامپ دادگاه لاهه راهشدار داد/  تحقیق درباره جنایت جنگی در افغانستان را متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ دادگاه لاهه راهشدار داد/ تحقیق درباره جنایت جنگی در افغانستان را متوقف کنید

این درحالیست که ساعاتی پیش امریکا لحن خود در مورد با دادگاه کیفری بین المللی را تشدید کرد و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به صراحت لاهه را تهدید کرده بود.
مشاور امنیت ملی امریکا در یک سخنرانی گفت: اگر این دیوان اقداماتی را علیه شهروندان امریکا، اسرائیل و دیگر همپیمانان ایالات متحده اجرا کند، دادستان‌ها و قاضیان این نهاد با تحریم‌ روبرو خواهند شد. این تحریم ها می‌تواند منع اجازه سفر به امریکا و امور مالی اعضای دادگاه لاهه را شامل شود.
مشاور امنیت ملی ترامپ افزود، این شیوه برخورد واشنگتن همچنین هر شرکت، هر کشور و یا هر دیوانی را شامل می‌شود که از دادگاه عالی لاهه در راستای پیگرد شهروندان امریکایی پشتیبانی کند.
دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه خواهان ثبت شکایات مربوط به جنایات جنگی در افغانستان شده است. نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز ارضی چهار جنایت سنگینی است که دیوان لاهه صلاحیت رسیدگی به آن را دارد.
بولتون در سخنرانی خود دیوان بین‌المللی کیفری را غیرمشروع خواند و آن را حتی نهادی خطرناک توصیف کرد که می‌خواهد بر حاکمیت آمریکا اعمال نفوذ کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала