اروپا به تعقیب روسیه از دالر منصرف خواهد شد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاروپا به تعقیب روسیه از دالر منصرف خواهد شد
اروپا به تعقیب روسیه از دالر منصرف خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سال آینده، دولت های اروپا باید اقدامات بیشتری رابرای افزایش ارزش یورو در صحنه مالی جهانی انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ژان کلود یونکر،رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی سالانه خود عنوانی پارلمان اروپا گفت که یورو پول واحد اروپایی باید یک جایگاه بهتر و بالاتر به عنوان یک ارز مهم جهانی داشته باشد، چرا واردات انرژی اروپا با دلار امریکا قیمت گذاری می‌شود و این در شرایطی است که بخش عمده این واردات از امریکا انجام نمی‌شود.
یونکر در ادامه گفت، در حالی که امریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ در حال عقب نشینی از تعاملات بین المللی است، اتحادیه اروپا باید قدرت خود را تقویت کرده و به یک قدرت جهانی تبدیل شود. 

لاوروف: دالر ابزار فشار امریکا شده است - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: دالر ابزار فشار امریکا شده است

وی به ویژه این واقعیت را که کشور های اروپا 80 درصد واردات انرژی (این مبلغ برابر به 300 میلیارد یورو در سال است) را به دالر می پردازد یک مفکوره پوچ و بی معنی نامید.
در همین حال فقط 2 درصد از واردات مربوط به ایالات متحده امریکا می گردد.
رئیس کمیسیون اروپا گفت، پول واحد اتحادیه اروپا در جهان بسیار موفق بوده است. یورو پس از دالر امریکا مهم‌ترین واحد پولی جهان است و باید جایگاه خود را به عنوان یک واحد پول بین‌المللی تثبیت کند. 60 کشور جهان پول خود را بر مبنای یورو ارزش‌یابی می‌کنند.
اواخر ماه آگست گزارش شد که روسیه خرید طلا را تقویت کرده و شروع به منصرف شدن از اوراق قرضه دولتی ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه ای برای منصرف شدن از دالر نموده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала