پوتین: امریکا به تنهایی قادر به خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی نیست

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: امریکا به تنهایی قادر به خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی نیست
پوتین: امریکا به تنهایی قادر به خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، توانایی ایالات متحده را برای خلع سلاح کوریای شمالی مورد سوال قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه " اجلاس اقتصادی شرق" در شهر ولادی وستوک روسیه گفت، که تضمین امنیتی کوریای شمالی باید نه تنها توسط ایالات متحده، بلکه همچنین توسط کشورهای دیگر نیز ارائه شود.
ولادیمیر پوتین گفت؛ هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست ضمانتهای کافی به کوریای شمالی به منظور اجرای خلع سلاح هسته‌ای بدهد و بنا بر این لازم است که تضمین‌های امنیتی به این کشور در چارچوب ضمانتهای امنیتی بین‌المللی ارائه شوند. او گفت کوریای شمالی نیاز به تضمین‌های بین المللی با مشارکت قدرتهای هسته‌ای دارد. 

متن پیام پوتین به رهبر کوریای شمالی منتشر شد - اسپوتنیک افغانستان
متن پیام پوتین به رهبر کوریای شمالی منتشر شد

پوتین در ادامه افزود، از نظر من این درست نیست که از کوریای شمالی بخواهیم همه چیز را انجام دهد اما طرف مقابل مجبور نباشد کاری انجام دهد. کوریای شمالی به صورت پیش فرض حرفهایی را باور می‌کند که از آنها سودی ببرد. در این زمینه چه تضمینهایی می‌توانند مطرح شوند؟ تضمین‌های بین المللی و جامعه بین‌المللی می‌تواند چنین تضمینهایی را ارائه دهد از جمله تضمینهایی که مورد حمایت قدرتهای هسته‌ای در توافق‌هایشان باشد.
رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که روسیه نیز جزئی از مذاکرات شش جانبه بر سر خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی است. کوریای شمالی گام‌های زیادی در جهت غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کوریا برداشته اما واشنگتن به این اقدامات پاسخی نداده و در عوض همواره تقاضاهای بی پایانی برای خلع سلاح داشته است. پیونگ یانگ گام‌های مثبتی برداشته و اکنون منتظر پاسخ است. اینکه همواره منتظر باشیم یک طرف اقدامات زیادی انجام دهد و طرف دیگر هیچ نتایج منفی خواهد داشت. اگر کوریای شمالی کاری در جهت غیر هسته‌ای شدن انجام می‌دهدانتظار دارد اقدامات متقابلی انجام شود نه اینکه با درخواست‌های بی پایان برای خلع سلاح کامل روبرو شود.
"مجمع اقتصادی شرق" از سال 2015 به صورت سالیانه در «ولادی‌وستوک» روسیه برگزار شده و امسال این نشست در طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد.
هدف از برگزاری این نشست تشویق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق شرق دور بوده و ده‌ها هیأت خارجی در آن حضور داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала