طرح ترور کیم جونگ اون افشا شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinطرح ترور کیم جونگ اون افشا شد
طرح  ترور کیم جونگ اون افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک پست روز گذشته با انتشار مطلبی از توطئه امریکا برای ترور پکیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک پست با انتشار مطلبی طرح توطئه امریکا علیه کوریای شمالی را فاش کرد و نوشت: لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در گذشته طرحی برای ترور رهبر کوریای شمالی به ترامپ پیشنهاد کرده بود که طبق آن کیم جونگ اون توسط دولت چین به قتل برسد و اجازه دهند یک ژنرال نظامی کنترل کره شمالی را بر عهده بگیرد.
بنابر آنچه در کتاب جدید باب وودوارد با نام "وحشت: ترامپ در کاخ سفید" آمده است گراهام در سپتامبر 2017 طی شرکت در یک نشست امنیت ملی — دو ماه پیش از آنکه ترامپ در یک پیام توئیتری، کیم جونگ اون را «مرد کوچک راکتی»نامید-- با حضور ترامپ، هربرت مک مستر، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا این طرح توطئه را ارائه کرد.
در آن زمان، کوریای شمالی موشک‌های بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد و دونالد ترامپ در واکنش به این آزمایش قول داد در صورتی که آنها (کوریای شمالی) موشک های خود را به سمت خاک امریکا رهسپار کنند، این کشور را کاملا نابود خواهد کرد.
در میان مواضع سرسختانه ای که گراهام پیشنهاد کرده بود ترور کیم جونگ اون توسط چین اتهام زنی به چین و انتخاب جانشینی برای او مطرح شد.
در این نشست، گراهام از حضور نظامی قوی تر امریکا در افغانستان حمایت کرد. وودوارد در کتاب خود آورده است گراهام از ترامپ پرسید: «آیا دوست دارید در رزومه کاری شما نوشته شود ترامپ اجازه داد افغانستان به دوران تاریکی و یازده سپتامبر دوم بازگردد؟» ترامپ پاسخ داد: «چطور پایان می یابد؟» و گراهام گفت: هرگز پایان نمی یابد. این خوبی در برابر شر است و خوبی در برابر شر هرگز پایان نمی یابد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала