نخستین بیر دنیا چگونه آماده شد؟

© REUTERS / Michaela Rehleنخستین بیر دنیا چگونه آماده شد؟
نخستین بیر دنیا چگونه آماده شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باستان شناسان دانشگاه استنفورد (ایالات متحده امریکا) به این نتیجه رسیدند که شیوه های آماده ساختن بیر قبل از کشت غلات موجود بود .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org به گفته دانشمندان شیوه های آماده نمودن بیر یکی از دلایل توسعه کشاورزی و تمدن های باستانی بود.
محققان در جریان این مطالعه آثار باستانی سنگی را که در غار " راکفیت" در شمال غرب اسرائیل پیدا شد تجزیه و تحلیل نمودند. مصنوعات باستانی که در اینجا یافت شد؛ متعلق به فرهنگی که در قلمرو لوهان در دوره مسیحیت (عصر میانه سنگ) — حدود 12500-9500 سال قبل از میلاد وجود داشت؛ می باشد. معلوم شد که Natufians، که شکارچیان بودند، توانستند نخستین بار بیر را تهیه نمایند و از آن به عنوان نوشیدنی آیینی برای احترام به رفتگان شان استفاده کنند.
ملات های یافت شده حاوی نشاسته و فیتولیت ها که فسیل های میکروسکوپی گیاهان هستند؛ نشان می‌دهد که Natufians از گندم و جو به عنوان مواد تشکیل دهنده برای آماده کردن آبجو استفاده می کردند. این روند سه مرحله ای بوده است. ابتدا دانه ها را با غوطه ور کردن در آب به مالت تبدیل می‌نمودند و سپس آنها را خشک می‌نمودند. سپس مالت را خرد، گرم و در نهایت به تخمیر تبدیل می‌کردند.
به گفته دانشمندان؛ بیر علت توسعه کشاورزی در منطقه ناتوفی‌ها بود و باعث شد آن‌ها به طور فعال شروع به کشت غلات و حبوبات کنند. بیر به نوبه خود در مراسم مذهبی نقش مکانیسم مقررات اجتماعی در جوامع سلسله مراتبی قدیمی را بازی می کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала