عنقریب جنگ در سوریه خاتمه میابد

© AFP 2023 / George Ourfalianعنقریب جنگ در سوریه خاتمه میابد
عنقریب جنگ در سوریه خاتمه میابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نشست سه گانه روسائی جمهور روسیه، ترکیه و ایران تائید گردید که تمامیت ارضی سوریه باید کاملاً محفوظ گردد.

دمتری ایگورچنکوف کارشناس روسی در این ارتباط ابراز نظر نموده اظهارداشته است که امکان حمله نیروهای اسد بر ادلب بعید به نظر میرسد.

اردوغان دمشق را به آمادگی برای حملهٔ گسترده بر ادلب متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان دمشق را به آمادگی برای حملهٔ گسترده بر ادلب متهم کرد
به گفته وی، سه نوع سناریو رشد وضع بعدی در سوریه وجود دارد. «سناریو اول- سخت: نابودی تمام موجودات زنده در ادلب و تحت کنترول گرفتن این ولایت به دست دمشق میباشد».
سناریو دوم- خلع سلاح شدن تمام گروپ های مسلح و تقسیم بندی آنها به نواحی مختلف سوریه و دادن موقف نیروهای مخالف میباشد. "چنین تصمیم باعث ایجاد امواج دوم جنگ بخاطر کنترول قلمرو در سراسر سوریه می شود".
سناریو سوم- نفوذ بسیار آهسته و آرام نیروهای اسد در قلمرو ادلب که از یک طرف پاکسازی و از طرف دیگر تامین روابط داخلی را با خود خواهد داشت.
کارشناس تاکید می کنند که باشندگان اصیل ادلب مهاجرین سایر ولایات را قبول نخواهند کرد، زیرا پناهجویان محل کار آنها را خواهد گرفت و مردم محل بیکار خواهند شد. این امر باعث ایجاد جنایات و گروپ های متخاصم جنائی میشود که این همه باعث زدو جورد ها و منجر به جنگ های مسلحانه میگردد.
اعزام نیروهای بیشتر ترکی به ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
اعزام نیروهای بیشتر ترکی به ادلب سوریه
به نظر دمتری، "ممکن دولت سوریه با شبه نظامیان به توافق برسد. امید آن وجود دارد که ممکن شبه نظامیان از عقل سالم استفاده نمایند و سلاح خود را به زمین بگذارند".
ادلب- آخرین ولایت است که تحت کنترول شبه نظامیان از گروپ های مختلف جهادی قرار دار. در سال 2017 ادلب محل خالی از تنش ها اعلام گردید. تمام تروریست ها که دست از سلاح نکشیدند، یکجا با خانوده های شان از سایر محلات به این منطقه نقل مکان نمودند. طبق ارزیابی ها در حدود 10000 تروریست در ادلب وجود دارد که با تسخیر این ولایت، در حقیقت جنگ در سوریه خاتمه میابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала