تمرینات استراتژیک بین المللی «وستوک-2018»

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات استراتیژیک بین المللی «وستوک-2018»
تمرینات استراتیژیک بین المللی «وستوک-2018» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سر از روز سه شنبه در طول پنج روز بعدی روسیه قدرت نظامی خود را، با راه اندازی بزرگترین تمرینات نظامی طی 40 سال اخیر در شرق دور خود، به نمایش خواهد گذاشت. انتظار میرود که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از مانورهای «وستوک-2018» که در آنها 300 هزار سرباز روسیه از حوزه های نظامی مرکزی و شرقی شرکت میکنند، دیدن خواهد کرد.

مینی چان (Minnie Chan) و لی ژیانگ هو (Lee Jeong-ho) طی تبصره بر تمرینات مشترک «وستوک-2018» روسیه-چین در نشریه «Business Insider»، چاپ امریکا، به جدیدترین طرح های نظامی روسیه که نشریه در جمله آنها طیارات شکاری Su-35 کثیرالاستفاده، طیاره بمبارد ساحوی Su-34 و تانک T-90C و همچنان کشتی های راکتی کلاس «ادمیرال گارشکوف» برجسته می سازد، توجه مبذول داشته اند.

© Sputnik / Valeriy Melnikovطیاره شکاری سو - 34
طیاره  شکاری سو - 34 - اسپوتنیک افغانستان
طیاره شکاری سو - 34

کرملین هیچ چیزی مشابه از سال 1981 بدینسو راه اندازی نکرده بود. منگولیا و چین نیز قطعات خود را به روسیه روان میکنند، در حال که ترکیه کشور — عضو ناتو خبر داد که هنوز پیشنهاد شرکت نمودن در این تمرینات را بررسی میکند. والیری گیراسیموف لوی درستیز نیروهای مسلح روسیه اعلام داشت که در مانورها بسیاری تسلیحات عصری شده و نو، بشمول تانک ها، طیارات جنگی و کشتی، ها بکار گرفته خواهند شد.

نویسندگان مقاله پنج نمونه سلاح که به آنها باید هنگام تمرینات «وستوک-2018» توجه مبذول داشت، چنین تشریح میکنند. قبل از همه، باید بر فعالیت های طیاره شکاری نسل چهارم کثیرالاستفاده Su-35 یک پیلوته و دو انجنه نظارت کرد.

این طیاره به سمبول همکاری نظامی روسیه-چین بعد از آن مبدل گشت، وقتیکه اردوی مردمی آزادی بخش جمهوری خلق چین 24 طیاره این نوع را در سال 2015 سفارش داد. در اواخر سال گذشته در جمله تسلیحات پیکن 14 طیاره Su-35 بوجود آمدند. صدور طیارات باقیمانده باید تا اواخر سال آینده صورت گیرد.

© Photo / Sukhoiطیاره کثیرالستفاده سو - 35
طیاره کثیرالستفاده سو - 35 - اسپوتنیک افغانستان
طیاره کثیرالستفاده سو - 35

طیاره Su-35 توسط رادار تجهیز شده که توان کشف اهداف در شعاع 400 کیلومتری دارد. این رادار همچنان میتواند تا 30 هدف هوایی را همزمان تعقیب کند. در ابتدا این طیاره فقط برای صادارات طراحی شده بود. ولی، نیروی هوایی روسیه اولتر از همه این طیارات را در سال 2009 خریداری کرد و روسیه بعداً آنها را در سال 2016 در شرق دور جابجا ساخت که از نظر زمانی با استقرار سیستم دافع هوای S-400 مطابقت کرد.

مولفین می افزایند، همچنان باید به طیاره بمبارد ساحوی Su-34 نیز توجه مبذول داشت. این طیاره مافوق سرعت صوت دوربرد در هرنوع شرایط جوی فعالیت کرده میتواند. این طیاره دو نفری است که بر پایه طیاره SU-27B طراحی شده و توسط دو انجن تجهیز شده است. این طیاره برای واردنمودن ضربات تاکتیکی بر اهداف زمینی و بحری طراحی شده است. در سال 2016 روسیه طیارات Su-34 خود را در ایران و سوریه برای واردآوردن ضربات هوایی (در سوریه) جابجا ساخت. این طیاره، از برکت امکانات کشف خود، ضربات را هم در روز و هم در شب وارد ساخته میتواند. روسیه قصد دارد طیارات SU-24 و TU-22M3 خود که حالا در جمله تسلیحات وجود دارند، توسط طیارات Su-34 تعویض نماید.

© Photo / Aleksey Vladykin /  مراجعه به بانک تصاویر تانک T-90C روسی
تانک T-90C روسی  - اسپوتنیک افغانستان
تانک T-90C روسی

آنچه که به تخنیک زمینی مربوط میگردد، پس باید به تانک های T-90C روسیه توجه مبذول داشت. شعاع فعالیت موثر این تانک ها به 4 کیلومتر میرسد. در عین حال، راکت های آن به هدف به فاصله اعظمی در ظرف 7،11 ثانیه میرسند. وظیفه آنها نابودسازی تانک ها با زره فعال و همچنان سرنگون ساختن اهداف هوایی می باشد که در ارتفاع کم، مانند هلیکوپترها، پرواز میکنند. همچنان باید دید که کشتی های راکتی کلاس «ادمیرال گارشکوف» که همچنان بنام «پروژه 22350» شهرت دارند، چگونه فعالیت میکنند. این جدیدترین کشتی روسی است که در ماه جولای جهت تسلیح بکار گرفته شد. آنها توسط راکت های «کالیبر» تجهیز شده اند. این راکت ها میتوانند هدف را در شعاع 1500-2500 کیلومتر نابود سازند. روسیه از آنها نیز در سوریه استفاده کرد.

تانک های چینایی «نوع-99» که توسط توپ 125-ملی متری و سیستم پرکاری مجدد نوع دورانی تجهیز شده، نیز در تمرینات «وستوک-2018» شرکت مینمایند. پیکن برای اولین بار این تانک ها را هنگام 50-مین سالگرد تاسیس جمهوری مردم چین در سال 1999 به نمایش گذاشت. مانند تانک های T-90C روسیه، تانکهای چینایی نیز توسط راکت های 9M119 «ریفلکس» و سیستم نشان گیری لیزری تجهیز شده اند. ولی، به تفاوت از نوع روسی، ماشین جنگی چینایی دیزاین М1А1 امریکایی و «لیوپارد — 2» جرمنی تکرار میکند.

© Sputnik / Evgeny Yepanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر فوربس: سلاح روسیه آن را «به کشور مبدل می سازد که آن را باید مدنظر گرفت»
فوربس: سلاح روسیه آن را «به کشور مبدل می سازد که آن را باید مدنظر گرفت» - اسپوتنیک افغانستان
فوربس: سلاح روسیه آن را «به کشور مبدل می سازد که آن را باید مدنظر گرفت»

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала