عربستان از اسرائیل دستگاه راکت گنبد آهنین خرید

© Photo / Public Domainعربستان از اسرائیل دستگاه راکت گنبد آهنین خرید
عربستان از اسرائیل دستگاه راکت گنبد آهنین خرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که در سایه نزدیکی بی‌سابقه ریاض و تل‌آویو به یکدیگر، عربستان سرانجام دستگاه گنبد آهنین را از اسرائیل خریداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل فارس، در حالی که از حدود یک سال پیش، اخباری درباره تلاش عربستان مبنی بر خرید دستگاه گنبد آهنین از اسرائیل برای مقابله باراکت که از سوی یمن شلیک می شود، منتشر می‌شد، یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که ریاض این سامانه را از تل آویو خریداری کرده است.
به گفته تحلیل‌گران سیاسی، دلیل این نزدیکی سیاسی تنها توافق و همسویی آنها در باره اصطلاح «دشمن مشترک» نیست بلکه عربستان قصد دارد این نزدیکی و همسویی تا رسیدن به مرزهای نظامی و تبادل تجارب و خرید سلاح‌های سنگین و پیشرفته از اسرائیل به طور علنی؛ مشابه قراردادهای تسلیحاتی که دولت امارات با تل آویو دارد، برسد.

لغو قرارداد تسلیحاتی میان اسپانیا و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
لغو قرارداد تسلیحاتی میان اسپانیا و عربستان سعودی

منابع آگاه اعلام کردند که این پیشرفت در روابط میان ریاض و تل‌آویو، نتیجه توافقات سیاسی میان این دو طرف است و این توافقات سیاسی به مرحله اعتماد متبادل و پیشرفته نظامی رسیده است.
به اعتقاد کارشناسان، شلیک راکت بالستیک یمن به ریاض پایتخت عربستان معادلات نبرد را تغییر داده و سامانه‌های دفاعی عربستان موسوم به پاتریوت در برابر رهگیری و انهدام این راکت ها کاملا ناتوان شده‌اند به همین دلیل ریاض بهانه کافی برای خرید دستگاه گنبد آهنین از اسرائیل را فراهم دیده و این اقدامش را توجیه می‌‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала