سرباز زخمی افغان با نخستین آلت تناسلی پیوندی در جهان

© Fotolia / Santypanعملیات جراحی
عملیات جراحی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دکتوران جراح شفاخانه هاپکینس در بالتیمور امریکا، برای نخستین‌بار در جهان، طی عملیاتی به یک سرباز افغان آلت تناسلی پیوندی را وصل نمودند.

اسپوتنیک به نقل از دویچه‌وله، یک سرباز افغان که در نتیجه انفجار بمب کنار جاده‌ آلت تناسلی‌ خود را کاملا از دست داده بود، برای اولین بار در جهان پیوند دستگاه تناسلی کامل "آلت و بیضه" را دریافت کرد.
گفته میشود؛ هرچند این عملیات بالای سرباز زخمی افغان به تاریخ 26 مارچ سال جاری میلادی صورت گرفته بود، اما دوکتوران شفاخانه هاپکینس در بالتیمور این خبر را چند هفته قبل اعلام کرده‌اند.

Врач рассматривает томографию мозга пациента в больнице - اسپوتنیک افغانستان
در کابل نخستین عملیات جراحی اعصاب انجام شد
در گزارش آمده که یک تیم نه نفره از جراحان پلاستیک و دو جراح یورولوژیست برای 14 ساعت این سرباز را در اتاق عملیات جراحی کردند که در آن جراحان آلت، کیسه بیضه بدون تخم و دیواره جزئی شکم را از یک اهدا کننده به این سرباز پیوند زده اند.
داکتر وی. پی. آندریو لی، سر طبیب جراحی پلاستیکی و زیبایی در آن شفاخانه گفته که امیدواریم این پیوند بتواند به این جوان کمک کند تا از این به بعد سیستم ادرار و کارایی جنسی تقریبا عادی داشته باشد.
باید گفت که عملیات جراحی این سرباز شامل پیوند پوست، عضله، "تاندون ها" یا رباط های کشی، اعصاب، استخوان و رگ های خونی می باشد؛ اما سرباز افغان به دلایل گوناگون خواسته تا هویت اش محفوظ باقی بماند.
باید گفت که بخش جراحی شفاخانه هاپکینس قبل از این موفق شده بود که اولین پیوند بازوی دوگانه در امریکا را روی هر دو دست یک سرباز مصدوم انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала