تلاش امریکا برای ایجاد ائتلاف نظارت بر اجرای تحریم‌های کوریای شمالی

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش امریکا برای ایجاد ائتلاف نظارت بر اجرای تحریم‌های کوریای شمالی
تلاش امریکا برای ایجاد ائتلاف نظارت بر اجرای تحریم‌های کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که امریکا قصد تشکیل ائتلافی چند ملیتی را دارد تا کشتی‌های سوخت رسان به کوریای شمالی که تحریم‌های سازمان ملل را نقض می‌کنند، رصد و تعقیب کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله امریکاییThe Wall Street Journal این ائتلاف چند ملیتی شامل، استرالیا،بریتانیا، کاناد، نیوزیلند، فرانسه، کوریای جنوبی و جاپان می‌شود.
طبق این گزارش کشورهایی که به این ائتلاف می‌پیوندند قرار است که کشتی‌ها و هواپیماهای خود را به منظور تعقیب آن دسته از کشتی‌های ناقض تحریم‌ها علیه کوریای شمالی اعزام کنند.  

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل: تحریم ها علیه کوریای شمالی موثر نیستند - اسپوتنیک افغانستان
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل: تحریم ها علیه کوریای شمالی موثر نیستند

در ‌عین ‌حال مقر این ائتلاف قرار است کشتی امریکایی یو اس اس بلوریج به عنوان یکی از کشتی‌های فرماندهی در نیرو‌های دریایی شماره هفتم امریکا باشد.
سازمان ملل در پاسخ به آزمایشات موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی تاکنون چندین بار تحریم علیه این کشور اعمال کرده است. این تحریم‌ها به طور خاص فروش نفت به کوریای شمالی به همراه صادرات شماری از اقلام از این کشور نظیر منسوجات را ممنوع می‌کنند.
بر اساس گزارش مذکور این ائتلاف در راستای کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا به پیونگ یانگ اعمال خواهد شد هر چند که از طرف دیگر دولت امریکا پروسه تنش زدایی با کوریای شمالی را نیز حفظ خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала