احتمال مداخله نظامی به ونزوئلا+ ویدئو

© REUTERS / Yuri Gripasاحتمال مداخله نظامی به ونزوئلا
احتمال مداخله نظامی به ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان کشورهای امریکایی احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا را رد نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی NTN24 لوئیس آلماگرو؛ دبیر کل سازمان کشور های امریکایی از احتمال تهاجم نظامی به ونزوئلا خبر داد.
لوئیس آلماگرو، رییس سازمان کشورهای امریکایی، که برای مشاهده وضع به شهر کوکوتای کلمبیا واقع در نزدیکی ونزوئلا آمده بود   گفت‌: نباید گزینه مداخله نظامی با هدف از میان برداشتن بحران اقتصادی و سیاسی ناشی از فعالیت‌های نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا را حذف کنیم.  

او گفت وضع در این منطقه درغگویی رهبر ونزوئلا را نشان می دهد.
رسانه ها همچنین ویدیویی را منتشر نموده اند که در آن دیده می شود که یکی از پناهجویان با چشمان پر از اشک، دبیر کل این سازمان را در آ؛وش می گیرد و از او می خواهد به ونزوئلا کمک کند. "
سازمان کشورهایامریکایی یا OAS یک سازمان منطقه‌ای است که در سال 1948 تشکیل شد که 35 عضو دارد و مقر آن در واشنگتن است. 

اوایل جولای سال جاری میلادی رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا درباره احتمال حمله به ونزوئلا در پاسخ به بحران سیاسی در این کشور امریکای لاتین با مشاوران سیاست خارجی خود، گفت‌وگو و رایزنی داشته است.
در همین حال نیکولاس مادورو نیز به سربازان و ارتش ونزوئلا تاکید کرده تا برای واکنش نشان دادن به تهاجم احتمالی امریکا آمادگی لازم را داشته باشند.
اخیرا نیز روزنامه‌ نیویورک تایمز به‌ نقل‌ از منابع امریکایی و ونزوئلایی گزارش داده است که دولت واشنگتن با برخی از افسران " یاغی" ارتش ونزوئلا برای برنامه‌ریزی به منظور سرنگونی دولت این کشور گفت‌وگویی داشته است.
دولت ونزوئلا با بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نتیجه‌ کاهش جهانی قیمت نفت و تحریم‌های امریکا دست و پنجه نرم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала