به آب و آتش زدن سفارت امریکا برای نجات پیمان امنیتی کابل-واشنگتن

CC0 / USAID Afghanistan / به آب و آتش زدن سفارت امریکا برای نجات پیمان امنیتی کابل-واشنگتن
به آب و آتش زدن سفارت امریکا برای نجات پیمان امنیتی کابل-واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل پس از آنکه بازنگری پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در دستور کار پارلمان افغانستان قرار گرفت، حالا برای نگهداری این پیمان تلاش هایش را آغاز کرده است.

پافشار جدی بر بازنگری پیمان امنیتی امریکا و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پافشاری جدی بر بازنگری پیمان امنیتی امریکا و افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دید، همزمان با افزایش ناامنی‌ها، و تشدید حملات گروه تروریستی داعش به دلیل پشتیبانی امریکا اعضای پارلمان افغانستان خواستار بازنگری پیمان امنیتی کابل-واشنگتن شدند.

شماری از اعضای پارلمان افغانستان امریکا را به عدم پابیندی به تعهداتش در پیمان امنیتی با افغانستان متهم می‌کنند و خواستار بازنگری و حتی لغو این پیمان هستند.

پس از احزاب سیاسی افغانستان و شمار بسیاری از رهبران سیاسی و فرماندهان پیشین جهادی نیز در نشست مشترکی خواستار لغو این پیمان شدند.

یک عضو پارلمان افغانستان گفته است: سفارت امریکا در کابل تلاش‌هایی را آغاز کرده است تا مانع بازنگری پیمان امنیتی کابل-واشنگتن توسط پارلمان این کشور شود.

وی افزود: امریکا در بین پارلمان افغانستان لابی می‌کند تا نظر اعضای پارلمان این کشور درباره پیمان امنیتی کابل-واشنگتن را تغییر دهد.

یادآوری می کنیم، که پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی به امضا رسید.

اما نمایندگان پارلمان افغانستان بارها امریکا را به عدم اجرای تعهدات و نادیده گرفتن منافع ملی افغانستان متهم کرده و خواستار لغو پیمان امنیتی کابل-واشنگتن شدند.

پیمان امنیتی بین کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی به امضا رسید.

اما نمایندگان پارلمان افغانستان بارها امریکا را به عدم اجرای تعهدات و نادیده گرفتن منافع ملی افغانستان متهم کرده و خواستار لغو پیمان امنیتی کابل-واشنگتن شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала