کوریای شمالی متهم به فروش سلاح به سوریه شد

© Sputnik / Iliya Pitalevکوریای شمالی متهم به فروش سلاح به سوریه شد
کوریای شمالی متهم به فروش سلاح به سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان سازمان ملل متحد شواهدی را مبنی بر نقض تحریم‌های اقتصادی توسط کوریای شمالی و فروش تسلیحات نظامی به کشورهای درگیر جنگ، ارایه کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت جورنال، کوریای شمالی به سوریه، یمن، لیبیا و دیگر کشورهای تسلیحات به‌فروش رسانیده است. علاوه بر این، کارشناسان به افزایش عرضهٔ مواد سوخت به کوریای شمالی توسط کشتی‌های روسیه و چین و همچنان افزایش انتقال ذغال سنگ به چین، متوجه شده اند.

در گزارش آمده است: "این نقض‌ها موثریت تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد را کاهش می‌دهند، (کوریای شمالی) به محدودیت‌هایی که در سال ۲۰۱۷ مبنی بر وارد نمودن مواد نفتی و منع صادر نمودن ذغال سنگ، وضع شده بودند، توجه نمی‌کند". از تحریم‌های مالی پیروی نمی‌شود و مامورین کوریای شمالی "تقریباً غیرقانونی" دست کم در پنج کشور، عملیات دارند.

تلاش امریکا برای ایجاد ائتلاف نظارت بر اجرای تحریم‌های کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
تلاش امریکا برای ایجاد ائتلاف نظارت بر اجرای تحریم‌های کوریای شمالی

جان دیگوری، نماینده دایمی ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۳ سپتمبر اعلام کرد که واشنگتن خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت در امور کوریای شمالی را مبنی بر عدم رضایت از موضع روسیه، شده است.

قبل از این مسکو توانست کارشناسان کمیته ۱۷۱۸ را که از اجرای تحریم‌ها علیه کوریای شمالی نظارت می‌کند، را قانع بسازد تا در رژیم تحریماتی کوریای شمالی اصلاحاتی آورده، این تحریم‌ها را کاهش دهد.

در ماه دسمبر سال ۲۰۱۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌ها علیه کوریای شمالی را پس از آزمایش راکت بالستیک توسط این کشور، شدت بخشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала