دبیر کل ناتو روسیه را تهدید کرد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsدبیر کل ناتو روسیه را تهدید کرد
دبیر کل ناتو روسیه را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، روسیه را در صورت حمله سایبری به استفاده از ماده پنجم منشور ناتو تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو، در مصاحبه با پارتل Axios ابراز داشت که اگر روسیه حملات سایبری را انجام دهد، ناتو در پاسخ می تواند از ماده پنجم منشور ناتو استفاده نماید.
پیش ازاین در اجلاس ماه جولای کشور های عضود ائتلاف ناتو، در بروکسل کسل توافق کردند که ناتو، در صورت "جنگ ترکیبی"، همانند یک حمله مسلحانه، می تواند از ماده 5 منشور دفاع جمعی استفاده کند.
بر اساس ماده پنجم منشور ناتو، هر گونه تجاوز یا حمله مسلحانه به یک کشور از اعضای ناتو به معنای تجاوز به همه کشورهای عضو این پیمان تلقی می شود که براساس آن ناتو سیستم دفاع مشترک خود را به حالت اجرا درخواهد آورد.
دبیر کل پاسخ به این سوال که آیا ماده 5 منشور ناتو، در مورد حملات سایبری روسیه علیه ناتو قابل استفاده است یا خیر گفت، " این امر به طور خودکار، به ماهیت حمله سایبری بستگی دارد. وی در ادامه گفت: این مهم است که ما واضح گفته‌ایم که ناتودر صورت لزوم، حق استفاده از ماده پنجم منشور خود را دارد وما روشن کردیم که ما دفاع از امنیت سایبری را تقویت می کنیم."
استولتنبرگ تأکید کرد که ناتو هرگز شرایطی را که در صورت وقوع آن ماده پنجم استفاده شده می تواند، مشخص نخواهد کرد. او گفت: "من معتقدم که ما نباید این برتری را به هر یک از دشمنان بالقوه خود واگذار کنیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала