فرستادن تجهیزات سنگین ترکیه به سوریه در آستانۀ دیدار اردوغان با پوتین

© AP Photo / Lefteris Pitarakisفرستادن تجهیزات سنگین ترکیه به سوریه در آستانۀ دیدار اردوغان با پوتین
فرستادن تجهیزات سنگین ترکیه به سوریه در آستانۀ دیدار اردوغان با پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه بزرگترین دسته‌ی تجهیزات سنگین نظامی در طی چند ماه اخیر از قبیل تانک‌ها و وسایط زرهی مختلف را به شهر ادلب سوریه، فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ترکی حریت (Hürriyet )، منابع در نیروهای مسلح ترکیه گفته است که این کشور در آستانۀ دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بزرگترین دسته‌ی تجهیزات سنگین نظامی را به ادلب سوریه فرستاده است.

کاروان متشکل از 50 عراده واسطۀ نقلیه که تانک‌ها و دیگر وسایط نظامی زرهی را انتقال می‌داد، به شهر جسر الشغور، در ولایت ادلب سوریه که در آن یکی از 12 محل نظارتی اردوی ترکیه واقع است، رسیده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دلیل افزایش نیروهای مسلح ترکی در ادلب را نیازی برای دفاع از مردم ملکی خوانده است.

ترکیه به مخالفین روسیه و سوریه سلاح داد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه به مخالفین روسیه و سوریه سلاح داد

ولایت شمال غربی ادلب در حال حاضر آخرین منطقۀ بزرگ در سوریه است که توسط واحدهای مسلح اپوزیسیون کنترول می‌شود. براساس اعلامیه‌های مسکو و دمشق، در این منطقه نه تنها شورشیان بلکه جنگجویان گروه‌های مختلف تروریستی که به‌طور مداوم نیروهای حکومتی سوریه را هدف حملات قرار می‌دهند، نیز فعالیت دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاریخ 17 سپتمبر جهت بحث روی وضعیت فعلی در ادلب، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شهر سوچی روسیه ملاقات کرد.

به تاریخ 13 سپتمبر، نیروهای حکومتی سوریه حملات گستردۀ جنگجویان در ولایات ادلب و حما را دفع نمودند. نظامیان روسی در این عملیات‌ها اشتراک نداشته اند.

رهبران روسیه، ایران و ترکیه به تاریخ 7 سپتمبر در پیوند با وضعیت فعلی در سوریه مذاکرات سه جانبه انجام دادند. جوانب در این مذاکرات به راه حل مشترک برای بحران سوریه دست نیافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала