استقبال دبیر کل سازمان ملل از ایجاد منطقه امن در ادلب

© AP Photo / Seth Wenigاستقبال دبیر کل سازمان ملل از ایجاد منطقه امن در ادلب
استقبال دبیر کل سازمان ملل از ایجاد منطقه امن در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از توافق روسیه و ترکیه مبنی بر ایجاد یک منطقه امن در ولایت ادلب، سوریه استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان از توافق روسای جمهور روسیه و ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در ولایت ادلب سوریه استقبال میکند.

در خبرنامه آمده است: «دبیر کل از توافق ۱۷ سپتمبر میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد ایجاد منطقه امن در ادلب استقبال میکند. این اقدام از عملیات نظامی تمام عیار جلوگیری خواهد کرد و آسایش موقت برای میلیون ها غیرنظامی فراهم میکند.»

گفتنی است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور پوتین و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی نشست دوجانبه که روز دوشنبه در سوچی برگزار شد، بر ایجاد یک منطقه عاری از تنش به وسعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در حد فاصل مواضع شورشیان و نیروهای دولتی در ولایت ادلب به توافق رسیدند.   

آنها اعلام کردند که این منطقه تا ۱۵ اکتوبر ایجاد خواهد شد. رئیس جمهور پوتین اظهار داشت که دولت سوریه با این تصمیم موافق است و قرار است در آینده نزدیک مذاکرات بیشتری در این باره انجام شود.

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند.       

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.          

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала