رهبران دو کوریا سوار بر لیموزین سرگشاده به پیونگ یانگ رفتند

© AFP 2023 / Korea Summit Press Poolرهبران دو کوریا سوار بر لیموزین سرگشاده به پیونگ یانگ رفتند
رهبران دو کوریا سوار بر لیموزین سرگشاده به پیونگ یانگ رفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در فرودگاه پیونگ‌یانگ از رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک،هواپیمای رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی در فرودگاه بین‌المللی "سونان" در حومه پیونگ‌یانگ فرود آمد و کیم جونگ اون از رئیس‌جمهوری ک کوریای جنوبی استقبال کرد.
کیم جونگ اون و مون جائه‌- این سوار بر یک لیموزین از جاده های پیونگ‌یانگ گذشتند.
تصاویر ثبت شده توسط رسانه‌های کوریای جنوبی نشان داد که این دو رهبر سوار بر یک لیموزین سیاه با لبخند برای ساکنین کوریای شمالی که بر جاده های پیونگ‌یانگ به صف ایستاده بودند، دست تکان می‌دادند.
بسیاری از مردم کوریای شمالی لباس ملی و رنگیین کشورشان را به تن داشته،‌ و با دادن شعارها، گل‌های مصنوعی را که در دست داشتند، تکان می‌دادند. 

کاروانی از موتر ها و موتر سایکل سواران لیموزین حامل رهبران دو کوریا را بدرقه می‌کردند.
در سفر سه روزه مون به پیونگ‌یانگ " 18 تا 20 سپتامبر" دو طرف بهبود روابط، خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا، گسترش مذاکرات بین کوریای شمالی و امریکا و نیز کاهش تنش نظامی در شبه جزیره کوریا را مورد بررسی قرار خواهند داد..
رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی قبل از سفر به پیونگ یانگ گفته بود، نشست رهبران دو کوریا دارای اهمیت بسیاری است چراکه موجب ازسرگیری مذاکره بین کوریای شمالی و امریکا خواهد شد.
در همین حال، منابع آگاه روز سه‌شنبه اعلام کردند سران دو کوریا ساعت 15 و 30 دقیقه امروز به وقت محلی، گفتگو‌های رسمی خود را آغاز خواهند کرد.
این اولین سفر رسمی رئیس جمهور کوریای جنوبی به کوریای شمالی در بیش از یک دهه اخیر و سومین نشست رهبران دو کشور به شمار می‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала