استقبال گرم افغانستان از تصمیم نخست وزیر پاکستان در مورد مهاجرین

© K. Bezhan استقبال گرم افغانستان از تصمیم نخست وزیر پاکستان در مورد مهاجرین
استقبال گرم  افغانستان از تصمیم  نخست وزیر پاکستان در مورد مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان می‌گوید، با عملی شدن این تصمیم تغییرات مثبتی در زندگی مهاجرین در پاکستان بوجود خواهد آمد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، سید حسین عالمی بلخی؛ وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، ضمن استقبال از تصمیم نخست وزیر جدید پاکستان در مورد مهاجرین خاطر نشان کرد: "داشتن حساب بانکی، خریدن سیم کارت به نام خود افغان، مسافرت از یک ایالت به ایالت دیگر، شاید صدها میلیون سرمایه گذاری افغان‌ها در بخش‌های مختلف به نام شهروندان پاکستانی باشد، این مشکلات حل می‌شود. بحث تحصیلات عالی هم مطرح است و فکر می‌کنم که این‌ها از همان امتیازات شهروندان پاکستانی برخوردار می‌شوند."
آقای بلخی با بیان اینکه نمی‌داند روند دادن تابعیت به مهاجرین افغانستانی در پاکستان چه زمان آغاز می‌شود، در گفتگو با رادیو آزادی ابراز داشت که تصمیم عمران خان صدراعظم پاکستان در مورد مهاجرین افغان در آن کشور با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد. 

پیروزی عمران خان در پاکستان – ضربه جدی بر امریکا و خبر خوش برای مسکو - اسپوتنیک افغانستان
وعده‌ای نخست وزیر پاکستان به مهاجران افغانستان در آن کشور

عمران خان به تازگی به گونۀ غیر منتظره اعلام کرد که برای صدها هزار افغانی‌که در خانواده‌های مهاجر در پاکستان به دنیا آمده‌اند، تابعیت می‌دهد.
او در شهر کراچی مخالفتش را با اخراج به گفته‌اش کسانی که در پاکستان برای حدود 40 سال زنده‌گی کرده‌اند، اعلام کرد.
سروی‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهند که نزدیک به ۶۰ درصد مهاجرین افغان در پاکستان را کسانی تشکیل می‌دهند که یا در آن کشور به دنیا آمده‌اند و یا هم کوچک بودند که خانواده های‌شان به پاکستان رفتند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала