اظهارات ترامپ در مورد سرنگونی طیاره نظامی روسیه در سوریه

© AP Photo / Alex Brandonاظهارات ترامپ در مورد سرنگونی طیاره نظامی روسیه در سوریه
اظهارات ترامپ در مورد سرنگونی طیاره نظامی روسیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترامپ سرنگونی طیاره نظامی روسیه در سوریه را غم انگیز خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در جریان نشست مطبوعاتی با آندژی دودا، همتای پولندی خود اظهار داشت که طیاره ایل-۲۰ مربوط به قوای هوایی روسیه از سوی سوریه ساقط گردیده است.

ترامپ: «بر بنیاد اطلاعات موجوده میتوان نتیجه گیری کرد که سوریه طیاره روسی را ساقط نموده است. من مفهمم که در این رویداد دستکم ۱۴ تن کشته شده اند و این بسیارغم انگیز است.»

پیش از این، شون رایان، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز به خبرنگاران گفته که ائتلاف بین المللی ضد گروه تروریستی «دولت اسلامی»* به رهبری ایالات متحده در سرنگونی طیاره ایل-۲۰ مربوط به قوای هوایی روسیه در سوریه دخیل نیست.

قابل یادآوری است، بر بنیاد اطلاع وزارت دفاع روسیه، ۱۷ سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — ۲۰ که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، این طیاره با ۱۵ تن خدمه پرواز در فاصله ۳۵ کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

وزارت دفاع روسیه افزود که در عین زمان چهار جت اف-۱۶ اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام میدادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب میشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی گفتگوی تلیفونی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که عملیات نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه نقض حاکمیت این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала