نقش روسیه در برقراری امنیت در افغانستان

© Sputnik / Kirill Kallinikovنقش روسیه در برقراری امنیت در افغانستان
نقش روسیه در برقراری امنیت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه از نفوذ و اعتبار زیادی در منطقه آسیا برخوردار است و می تواند تأثیر قابل توجهی بر وضعیت امنیتی در افغانستان داشته باشد، اما این روند باید بدون دخالت امریکا و کشورهای عضو ناتو ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، شهباز خان ناصری،رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس نمایندگان افغانستان، ضمن ابراز این مطلب گفت: "روسیه به عنوان یک قدرت قوی و بزرگ که نفوذ زیادی در منطقه ما دارد، می تواند، در صورت تمایل، وضعیت امنیتی در افغانستان را تغییر دهد، اما این امر باید بدون مشارکت ایالات متحده و ناتو صورت گیرد."
وی در توضیح این دیدگاه خود گفت که، که واشنگتن و متحدانش در ناتو "اهداف خود" در افغانستان را دنبال می کنند، در حالی که حضور آنها به نفع کشور ما نیست.
شهباز خان ناصری افزود، هفده سال از حضور امریکا در افغانستان می گذرد در حالیکه هیچ نتیجه ای به دست نیامده است. امریکایی ها در هر جا که قول دادند کاری انجام داده نتوانسته اند و، وعده های آنها هرگز برآورده نشدند. به عنوان مثال، آنها پیمان امنیتی با ما را امضا کردند، اما آن را مراعات نکردند. این پیمان با قوانین ما مطابقت ندارد. این واقعیت که هر روز خون مردم ما ریخته می شود، بیانگر آنست که خون مردم ما برای آنها بی اهمیت است.
ناصری همچنین به این مساله اشاره کرد که دولت کنونی و رئیس جمهوری کشور نمی‌توانند از یک سیاست مستقل پیروی کنند و تمامی تصمیمات عالی از جانب امریکا گرفته می‌شود و این اثری منفی بر اوضاع امنیتی کشور دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала