کابلوف: طالبان آماده شرکت در نشست مسکو شدند

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: طالبان آماده شرکت در نشست مسکو شدند
کابلوف: طالبان آماده شرکت در نشست مسکو شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نمایندگان طالبان آمادگی شان را برای شرکت، در نشست مسکو در مورد افغانستان اعلام نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت که وی در روز پنج شنبه با یک هیئت از کابل دیدار خواهد کرد تا درباره جزئیات نشست صلح مسکو درباره افغانستان صحبت کند. او گفت طالبان آماده شرکت دراین نشست هستند.
کابلوف در پاسخ به سوال روزنامه نگاران در مورد مذاکرات پیش بینی شده روز پنج شنبه ، با هیئت کابل که قرار است به رهبری معاون وزیر خارجه افغانستان، ناصر احمد اندیشه در مسکو برگزار گردد ، گفت که شرایط برگزاری نشست مسکو که به خواهش جانب افغانستان به تعویق انداخته شد، بررسی خواهد شد. 

برگزاری نشست جدید مسکو درمورد افغانستان تا پایان سال جاری - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری نشست جدید مسکو درمورد افغانستان تا پایان سال جاری

کابلوف گفت: طالبان دعوت برای شرکت در این نشست را پذیرفته اند
نشست "فرمات مسکو" در مورد حل و فصل وضعیت در افغانستان، ابتدا برای 4 سپتامبر برنامه ریزی شده بود، اما به درخواست کابل، این نشست به تعویق افتاد. اکنون وزارت امور خارجه روسیه و افغانستان برای تعیین تاریخ جدید و شرایط نشست آینده موافقت خواهند کرد. روز سه شنبه نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزنیا، گفت که روسیه برای شرکت ایالات متحده در نشست مسکو حساب می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала