فروش پُست های کلیدی در وزارت مخابرات

© Sputnik / Zuhal Sarhadفروش پست های کلیدی در وزارت مخابرات
فروش پست های کلیدی در وزارت مخابرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افراد نزدیک به وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفته اند، پست‌های کلیدی در این وزارت را در بدل پول‌های هنگفت به فروش می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، جمال آریوبی مشاور ارشد وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حدود 20 روز قبل با ارسال ایمیلی برای یکی از کاندیدای بست ریاست تکنالوژی و نوآوری از او خواسته است که برای احراز این کرسی باید 15 هزار دالر امريکايى بپردازد.
اما جمال آریوبی مشاور ارشد وزارت مخابرات با رد این ادعاها می‌گوید:" کس دیوانه نیست که در ایمیل رسمی از کسی درخواست پول کند."
اما این اسناد نشان می‌دهد که جمال آریوبی در 28 اگست سال روان، حوالی ساعت ده شب با ارسال ایمیلی به جنت گل یکی از واجدین احراز بست 2 تکنالوژی و نو آوری می‌نویسد:"طوری که من به نمایندگی از وزیرصاحب برای شما گفته بودم که 15 هزار دالر بپردازید در حالی که سایر کاندیدان حاضر به پرداخت 20 هزار دالر امریکایی هستند در غیر آن شکایت تان نادیده گرفته می‌شود و این بست به زودی دوباره به اعلان خواهد رفت."
در عین حال جنت گل درهمين روز به ایمیل جمال آریوبی مشاور ارشد وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، پاسخ نداده و سر انجام حدود ده روز قبل، با ارسال پیام کوتاه به شماره شخصی شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، خواستار وضاحت در مورد تقرری اش شده است.
موصوف برای وزیر چنین نوشته است:"سلام جناب وزیر صاحب! امید است که خوب باشید، من یک مکتوب رسمی از کمیسیون مستقل اصلاحات اداری به دست آورده ام و با اکثریت دوستان تان هم صحبت کردم و…؛ اما معلوم می شود که شما همه پروسه قانونی را رد می کنید."
با این حال امین داوودزی سکرتر وزیرمخابرات و تکنالوژی معلوماتی که گفته می شود خواهرزاده وزیر است، در جواب نوشته است:"سلام! من همین اکنون از وزیر صاحب پرسیدم، او بلاخره به من گفت که به جای 15 هزار دالر، 10 هزار دالر به خاطر به دست آوردن (بست ریاست تکنالوژی و نو آوری) بگیرید، این حرف نهایی است، یا خود شما در همین نمبر که وتس اپ اش می باشد پیام بفرستید، اما این تقاضا از طرف شخص وزیر شده است."
اما داوودزی سکرتر وزیر مخابرات درصحبت گفت:"‌همه چیز دروغ است و یک ادعای ناحق است و همه این ادعاها را رد می‌کنیم."
عبدالفرید احمد سخنگوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، با اشاره به این که پروسه های استخدام هیچ اداره از اين امر مثتثنی نیست، گفت که استخدام ها مطابق قانون کارکنان خدمات ملکی صورت می گیرد و در این قانون واضح شده است که استخدام بست های یک و دو از طرف کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی با همکاری ادارات مربوط انجام می شود.
به گفته وی، بست های سه و چهار توسط ادارات در مرکز و در ولایات توسط والی ها با نظارت کمیسیون اصلاحات اداری صورت می گیرد و بست های پنج و شش هم سال یک بار پس از امتحان جذب می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала