کابل تحت فشار امریکا در مذاکرات مسکو اشتراک نکرد

© Photo / ارگکابل تحت فشار امریکا در مذاکرات مسکو اشتراک نکرد
کابل تحت فشار امریکا در مذاکرات مسکو اشتراک نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مجلس افغانستان: کابل تحت فشار امریکا نتوانست در نشست مسکوشرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، شاباز خان ناصری، رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس ملی افغانستان، در مصاحبه با این خبرگزاری، گفت که تصمیم کابل مبنی بر عدم شرکت در نشست مسکو در خصوص حل و فصل اوضاع افغانستان، تحت فشار ایالات متحده صورت گرفته نتوانست و علاوه کرد که واشنگتن به پایان جنگ در این کشور علاقه مند نیست.
ناصری گفت: "به نظر من، اینکه دولت حاضر نشدند در نشست مسکو اشتراک کنند، این تصمیم از سوی مقامات بالا (امریکا) صورت گرفته است. باید گفت که ایالات متحده به نوبه خود، کاملا درک می کند که اگر روسیه و سایر قدرت های منطقه در این نشست بتوانند به یک توافق جامع در خصوص حل و فضل اوضاع افغانستان برسند، در نتیجه پروژه ایالات متحده در افغانستان به پایان رسیده و نام خواهد شد".
این نماینده مجلس، باور دارد که اگر ایالات متحده بخواهد یکجا با روسیه به جنگ در افغانستان پایان دهد، آنها می توانند به این هدف نایل آیند. اما واشنگتن نمی خواهد که جنگ در این کشور پایان یابد، بنابراین آنها (امریکا) اصرار داشتند که کابل از حضور در این نشست به شیوه دیپلوماتیک خودداری کند.
وی خاطرنشان کرد که در ابتدا ایالات متحده اصرار می ورزید که این نشست در یکی از کشور های عربی برگزار شود که واشنگتن بر آن نفوذ کامل داشته باشد.
نشست در مورد حل و فصل اوضاع داخلی افغانستان در قالب نشست "مسکو" بار اول به تاریخ 4 سپتامبر برنامه ریزی شده بود، اما این درخواست از طرف کابل به تعویق افتاد. اکنون وزارت امور خارجه روسیه و افغانستان با تاریخ و شرایط جدید جلسه آینده موافقت خواهد کرد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، گفت که روسیه امیدوار است که ایالات متحده به این مذاکرات بپیوندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала